wanneer vertellen

Ik ben 5 weken zwanger en ik wil het zo graag vertellen!! Het is ook heel moeilijk omdat ik mijn vriendinnen elke week zie en dat we dan een wijntje drinken. Dus is de vraag wanneer kan ik het vertellen en wat zijn goede excuses om geen alcohol te drinken.
 
Hallo Anoniem.

Zelf heb ik het mijn vrienden en familie al heel vroeg verteld. Ik was toen bijna 6 weken zwanger. Ik kon het gewoon niet voor me houden en iedereen was er erg blij mee. Voor het geval het toch nog mis gaat kun je van deze mensen een heleboel steun krijgen. Zelf ben ik nu 10 weken zwanger en bijna iedereen weet het nu.
Het ligt eigenlijk helemaal aan je zelf of je het nieuws al wilt vertellen of dat je nog liever even wacht.
Een goed excuus is natuurlijk dat je moet auto rijden en een ander excuus is dat je gewoon geen zin hebt in een wijntje.
Veel plezier met je zwangerschap.
 
Tja, dat probleem heb ik ook...ik ben nog al een wijn-liefhebber en het valt wel heel erg op als je van de ene op de andere dag niet meer wil drinken!
Maar ik denk toch dat ik nog een paar weken ga doen alsof ik gewoon geen alcohol wil drinken omdat ik nog maar zo kort zwanger ben (7 weken)....wat doe jij denk je?
 
Ik denk dat ik mijn vriendinnen maar even niet ga zien. Gelukkig zijn er hier en daar wat nieuwjaars-afspraken en hebben we vrienden verweg wonen maar het wordt wel moeilijk om mijn mond te houden
 
En weet je wat het allergrappigste is? Eén vriendin van mij zag het meteen (zei ze) omdat ze mijn lichaam zo anders vond. Heel apart, ik zie zelf namelijk nog niks ;-)
 
Hoi Allemaal

Als je geen alcohol wilt drinken zeg je gewoon dat je een antibiotica kuur volgt (voor oorpijn ofzo) en dat je daarom geen alcohol mag hebben. Zo'n kuur kan best lang duren dus het duurt even voor mensen het door hebben.
 
Ik herken het ook... ik ben net 5 weken zwanger en kan het amper voor me houden. Mijn man en ik hebben afgesproken dat we het een paar mensen vertellen en de rest niet. Mijn excuus is de auto... ik rijd altijd omdat mijn man geen rijbewijs heeft. Mooi toch?
 
goedemorgen,
ik weet pas enkele dagen dat ik zwanger ben en doe best veel aan sport. Maar ik vraag me af of ik nu al moet stoppen met buikspieroefeningen. Wie kan mij hier meer over vertellen?

groetjes roosje
 
Terug
Bovenaan