wanneer vertellen

wij hebben het direkt verteld zodra we het zelf wisten......niet aan iedereen maar wel aan naaste familie ook mijn zoontje van 8 jaar was bij de test aanwezig tenminste thuis dan...en toen kwam hij er natuurlijk snel achter omdat we door het dolle heen waren.
Ook al hebben wij het dan niet direkt aan iedereen verteld daar zorgde hij wel voor .....hij vertelde tegen iedereen die hij tegen kwam dat hij grote broer ging worden ook aan wilde vreemde whahahha wat wel lachuh was ook.Ik ben van mening maar dat is natuurlijk ieder voor zich ....als er dan iets fout mocht gaan waar je niet vanuit ga en niet hoopt.dat je dan als je verteld van ik heb een miskraam gehad niet de vraag krijg van owwwwww was je zwanger dan je hoeft niet alles dubbel uit te leggen maar dat is ieder voor zich vind ik je moet het gewoon vertellen wanneer het jullie uitkomt en het beste lijkt.
Ik heb het wel origineel gedaan vind ik zelf ik heb namelijk een trui waar op staat       "i'm not fat just pregnant"     en daar gingen we mee naar mensen toe die ik het wilde vertellen.En nog hadden mensen het niet direkt door terwijl het een sweeter is en bijna 30 graden warm was;-)

Groetjes en succes met vertellen wanneer dan ook

dit is een heel persoonlijke keuze en er zijn natuurlijk heel veelmiddenwegen. Van het vertellen aan alles en iedereen of an helemaal niemand en alles wat daar tussen zit.

Met 8 weken heb ik het aan mijn moeder vertelt. Mocht er iets mis gaan (en mijn statistieken geven aan 50%) dan wil ik zonder al te veel uitleg mijn moeder kunnen bellen, zodat zij naar de kids kan komen.

Sommige mensen daar wil ik een miskraam gewoonweg niet mee delen en dus heb ik daar zeker in het begin ook geen zwangerschap mee.

Onze dochters is natuurlijkw at lastiger. Zij krijgen ongemekrt heel veel mee, maar de belasting van een msiskraam is heel heftig voor meisjes op die leeftijd. Maar ja een van mijn zwangerschappen eindigde met 18 weken,en zo lang is het gewoonweg niet te verbergen.

Moet wel zegen dat toen mijn schoonzusje haar laatste zwnagerschap al met 5 weken meedeelde ik een enorm naar gevoel in mijn buik kreeg. Wat het  precies was weet ik niet. Misschien de wijze waarop ze het vertelde, het haar kan niets gebeuren verhaal. Misschien heb ik aangeveold dat hetniet goed zat. In ieder geval had ze anderhalve week daarna een miskraam en zehadhet werkelijk iedereen al vertelt. Tot en met die onbekende buurvrouw op de hoek. Later zei ze dat ze nu snapte waarom wij et altijd veel later vertellen.

Maar ikben van mening het moet gewoon ieders eigen keuze zijn, doe waar je je goed bijvoelt.

miep

hoi hoi,

Ten eerste gefeliciteerd!!! Ben je zelf al een beetje bekomen van het nieuws??

Ik had al een paar weken het gevoel zwanger te zijn er was een soort oergevoel, maar omdat ik wel vaker dacht zwanger te zijn wilde ik eerst het nog even aanzien.
Al gauw merkte ik dat ik van bepaalde luchtjes kotsmisselijk werd dus voor mij een teken aan de wand. Met m'n moeder heb ik test gekocht om toch zeker te zijn.
Toch durfde ik het niet aan, mede omdat we de volgende dag op vakantie zouden gaan.
Toen mijn partner sliep, kon ik het niet laten en dacht weet je wat ik ga de test doen is het negatief dan vertel ik het over een paar dagen wel.

Nog binnen de minuut verscheen het word zwanger, trillend op de toilet met m'n broek op m'n enkels keek ik verdwaasd naar het staafje. De tranen rolde automatisch over m'n wangen.
Toen ik wat bekomen was ben ik heel gauw naar buiten gelopen waar ik al weken een boekje had liggen voor m'n partner HELP IK HEB M'N VROUW ZWANGER GEMAAKT. Deze heb ik gauw uit de auto gepakt en ik heb hem wakker gemaakt.
Normaliter is de slaapkop pas na een uur echt wakker, maar binnen vijf minuten straalde hij.

Aangezien we naar m'n schoonouders gingen met vrienden op vakantie hebben we het de vrienden dus al verteld en bij het vliegveld waar de a.s. opa en oma stonden bij aankomst in het vakantieland hebben we het verteld. Ik was toen zo rond 5 weken zwanger. Nadat ik bekomen was van alles heb ik uiteraard ook andere oma, tante en mensen via de sms laten weten dat ik zwanger was.

Ik had altijd gedacht dat ik het stil zou houden totdat ik zeker zou zijn na de 3 maanden, maar nee hoor ik kon het gewoon niet inhouden!!! En mijn partner ook niet hoor!!!

de eerste x vertelde ik het na 6 weken al op vaderdag.. maar toen kreeg ik met 8 weken een miskraam. was toch fijn dat   wat mensen het wisten.

nu ben ik 9 weken en hebben we het na een eerste echo vertelt. met 6 weken ong.

Hoi,

Gefeliciteerd, met de eerste en tweede hebben we het gelijk aan onze ouders verteld (dag van de test). Daarna wat goede vrienden en familie in de weken erna. Met de rest hebben we gewacht tot na de echo. Bij de eerste was dat met 9 weken. Bij de tweede kreeg ik bloedverlies met 8 weken en ookal was die echo ok hebben we het voor ons gehouden tot de tweede echo ok was, dit was met bijna 13 weken.

Doe waar je jezelf prettig bij voelt! Mocht het fout gaan dan  is het fijn om het wel bijvoorbeeld met een goede vriendin of je moeder te delen. Maar de kapper of de buurvrouw  is  een ander verhaal. Daar moet je dan tekst en uitleg aan gaan geven wat ik persoonlijk niet zou willen

Succes en een fijne zwangerschap gewenst,
Ingeborg
13+3 weken zwanger van de 2e

Terug
Bovenaan