Wanneer vertellen

Hi (nog een keer)...

De onderwerpen schieten als paddestoelen uit de grond hier. Bij de meesten lees ik dat ze wachten met vertellen tot de echo is geweest, maar ik begrijp daar dan ook wel uit dat de echo wat vroeger komt dan bij mij. Ik ben (op 1 dag na) 12 weken als ik mijn echo krijg en ik dat vind ik gewoon te lang wachten. Wij zijn niet zo moeilijk en delen (zo ongeveer) alles met iedereen. Dus ook de zwangerschap. De directe familie weet het al en morgen vieren wij onze verjaardagen en dan krijgt onze kleine een shirt aan met: Ik ben stoer, want ik word grote broer!

Ik heb daar geen moeite mee. "Iedereen" zegt dat je moet wachten tot je 3 maanden bent, want dan is de kans op een miskraam groter. Maar ik ken alleen maar verhalen van vergevorderde zwangerschappen die mis gingen. Dus wat dat betreft zou ik me veel later zorgen moeten maken (doe ik niet hoor). Nee, ik voel me zeker, dus mag iedereen het weten.

Zijn er nog meer meiden/stellen die al in een vroeg stadium vertellen dat ze zwanger zijn? Ik ben morgen exact 8 weken.

Gr. Tamara.

We hebben het met de eerste meteen verteld aan de familie. Ik was toen nog geen 5 weken zwanger. We hebben het aan de vrienden verteld toen ik 7 weken zwanger was.

Deze keer hebben we besloten dat we er eerst samen van willen genieten totdat we de eerste echo hebben gehad. Dat is met 10 weken en een beetje. Ik vind het wel heel moeilijk om gehiem te houden helemaal nu een vriendin ook zwanger is en het al aan iedereen verteld heeft. Ze is 5 dagen langer zwanger dan ik. hihi heel leuk dus.

Maar ik vind het ook wel fijn dat het nu even ons geheim is en dat we er samen van kunnen genieten voordat mensen hun eigen mening gaan uiten. Onze dochter is nu 9,5 maand dus ik verwacht niet aleen maar positieve reacties maar ik hoop van wel natuurlijk want dit kindje is echt gepland.

Ik vind het heel moeilijk om te beslissen wanneer ik het ga vertellen.
Ik heb nl mijn echo pas op 27 juli en dan ben ik al 12+5dagen zwanger!
Mijn ouders en zussen weten het al maar de rest van mijn familie/vrienden nog niet.
Nu ben ik zondag jarig en twijfel heel erg om het te vertellen.
Bij mijn zoon heb ik het ook pas na de echo verteld,dus ik weet het nog niet!

Groetjes Wildraak

Bij de eerste hebben we ook gewacht tot 12 weken, maar nu heb ik een echo met 9 weken als die goed is gaan wij het de rest ook vertellen...

ik kan me voorstellen dat je het wil vertellen...
en ik zou niet weten waarom niet..
en kan je het nog verborgen houden dan???
als ik nu naar mijn buik kijk... en moet wachten tot 12 weken bijna 13 ... gaat bij mij niet lukken hahaha

alvast gefeliciteerd met je verjaardag

Aan de familie hebben we het meteen weer verteld. Verder vertellen we het anderen na de echo. En misschien zelfs dan nog niet meteen omdat ik dan pas 7 weken ben.
Maar ik denk dat we na een goede echo wel z blij zullen zijn dat we dat toch ook met onze vrienden willen delen (ik ben niet zo goed in zulk soort geheimpjes bewaren).

Groetjes Suus

Bij de eerste hebben we het ook gelijk aan iedereen verteld.. Kwam er toen pas met 9 weken achter. Bij de 2de zwangerschap wist mn mn ouders en zussen en oma het ook vrij snel met 7 weken ofzo maar dat is toen een mk geworden met 8 weken, en vond wel fijn dat er mensen waren die het wisten!

Nu bij de 3de zwangerschap heb ik het ook gelijk aan ouders en zussen verteld, was met 6 weken... Met de rest heb ik gewacht tot afgelopen week(9weken) omdat ik over de tijd wilden zijn van vorige keer mk. En heb ook een goede 2de echo gehad dus nu mag iedereen het weten!!

Groetjes daphne 9w5d

Wij hebben gesloten om het pas met 12 weken te zeggen aangezien het grootste gevaar voor een miskraam dan geweken is.
Bij de 1e zwangerschap hebben we het verteld met ± 7 weken, maar bij de 2e echo (toen was ik 8 weken zwanger) bleek het hartje niet meer te kloppen!

Het duurt nog 5 weken voordat we eindelijk iedereen mogen inlichten!

Hoi,

Wij hebben het meteen aan ouders en broers/zussen verteld en ook onze beste vrienden hebben we het toen verteld. Ik ben nu zwanger van ons eerste kindje en ik vond de gedachte wel heel fijn dat als het een miskraam zou worden we er bij een aantal mensen mee terecht konden als we even geen behoefte hadden om alleen met zijn tweeen ons verdriet te verwerken.
Ik ben afgelopen week bij de gynecoloog geweest, was toen 9 weken en die heeft gezegd dat we het nu van de daken mogen schreeuwen want dat het geen mk meer zou worden. Ook dat nieuws hebben we meteen aan iedereen die er al van wist verteld en dan merk je toch dat iedereen ontzettend met je meeleeft, hebben wij echt als heel erg prettig ervaren.

Liefs Anouska

Terug
Bovenaan