Wanneer vertellen?

Ik zou graag willen weten bij hoeveel weken zwangerschap jullie het aan je ouders, fam en vrienden hebben verteld/gaan vertellen??

Ik zit te denken om toch echt te wachten tot de 13 weken. Maar dat duurt nog zolang!!

Liefs,
 
Hoi Bali,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik ben nu 9 weken zwanger en heb het met 6 weken aan mn ouders verteld, vandaag heb ik t tegen mn beste vriendin verteld, maar bij de rest wacht ik tot twaalf weken.
Ik heb een sterke band met mn moeder en die zou zeker merken dat er iets mis is als ik een miskraam zou krijgen, dus dan heb ik liever dat ze het vast weet.......
 
Ik heb het met 4 weken aan mijn ouders en zusjes verteld (heb vorig jaar een miskraam gehad, dus als het nu weer mis zou gaan had ik het fijn gevonden als ze me weer konden steunen), met 5 weken aan mijn schoonouders en beste vriendin, met 6 weken op mijn werk (alleen aan de baas want ik was vreselijk ziek), met 7 weken aan mijn schoonzusjes en zwagers en met 8 weken aan mijn andere collega's. Iedereen heeft het voor zich gehouden tot ik 12 weken zwanger was, toen mocht van mij de hele wereld het weten!
 
wij zouden wachten tot 12 week maar doordat ze vorige week dachten dat ik een miskraam kreeg het verteld aan ouders en schoonouders en ik had een gesprek met mijn teamcoordinator die heb ik het toen ook verteld omdat ik het gesprek steeds moest onderbreken omdat ik daarna voor de echo moest. ben blij dat we het nu gewoon verteld hebben, ik heb ook een sterke band met mijn moeder en die zou het toch wel merken.
 
Wij hebben het zondag verteld, toen was ik bijna 12 weken. M'n moeder was jarig, dus een mooie aangelegenheid.

Ik heb dit keer erg lang gewacht omdat we ook een zoon van 6 hebben die alles hoort ;-).
En nu hoefden de familie/vrienden ook niet hun mond te houden en konden ze het gelijk doorvertellen.
 
gewoon lekker aan iederen vertellen hoor als je dat wilt. Ik zelf heb het niet gedaan, maar dit is ook mijn eerste zw.schap. Heb inderdaad tot na de 12 weken gewacht. (niet voor ouders enzow natuurlijk)

Maar mijn zus heeft een miskraam gehad, en het duurde redelijk lang voordat ze weer zwanger was! Dus ze heeft het met 9 weken echt aan iedereen verteld. (wij wisten het dan direct).... Maar zij heeft zoiets van: ik ben NU zwanger.... en als het weer mis zou gaan kan ik tenminste op steun van iedereen rekenen. Bij haar vorige zw.schap ging het mis, niemand wist op dat moment nog dat zij zwanger was, behalve mijn ouders en wij.... Ze heeft het verdriet ervan in haar eentje proberen te verwerken.... met steun van mijn ouders en mij dan.... Maar het was volgens haar 'makkelijker ' geweest wanneer ze niet achteraf nog had moeten vertellen aan de rest van de wereld waarom ze nog niet zwanger was!!!
 
Wij hebben het met 7 weken aan onze familie verteld en ik denk ook al aan mijn directe collega's (was erg misselijk). Pas na 12 weken mocht de rest van de wereld het weten, maar ja... her en der wisten mensen het toch al wel. Achteraf vind ik 7 weken wel wat vroeg, maar ik kon het echt niet voor me houden. Ben nu bijna 25 weken.
 
ha

ik ben nu 5 weken zwanger
heb het van het weekend aan de ouders broers en zussen en oma's verteld
de vrienden druppelen deze week langzaam binnen en vertellen we het
voor de rest laat ik het nog niet aan de hele wereld weten.

 
Terug
Bovenaan