Wanneer vertellen?

Hoi hoi,
Ik dacht ik start even een nieuw topic, anders wordt de andere zo lang :).
Hebben jullie het al aan iemand verteld? Ik alleen aan mn vriendin die zelf nu 16 weken zwanger is. Ik heb haar om advies gevraagd, anders zou ik het ook nog niet hebben gezegd. Kon me ook herinneren dat zij ook aan het begin veel buikpijn had die ineens verdween. Bij mij begint het ook steeds meer af te zwakken en het maakte me een beetje ongerust. Had al eens gelezen dat als je eerst veel klachten hebt en daarna ineens niet meer, dat je contact met je VK op moest nemen. Mn vriendin heeft me gelukkig gerust kunnen stellen. Ze begrijpt me helemaal. Kent ook het gevoel van een "wolk in je hoofd" hebben. Het lijkt net of ik wiet heb gerookt, heb ik nog nooit gedaan, maar het moet vast zo voelen!! Haha...Ben echt zo super relaxed, maar niet precies helemaal hier. Kan me slecht concentreren en knoei overal mee en stoot overal tegenaan. Moet nu ook echt moeite doen om dit verhaaltje te typen zonder spelfouten. Waarschijnlijk heb ik dit de danken aan mn bloeddruk. Heb van mezelf al een bloeddruk van rond de 100 en nu er extra veel bloed aangemaakt wordt voor de baby kan hij nog lager worden. Zal het dinsdag wel allemaal horen. Zouden jullie nou ook nog een afspraak maken met je huisarts? Zodat hij er ook vanaf weet? x Maris

Je zult het altijd zien.....het is nu weer in volle gang bezig in mn buik hoor;) Ons garnaaltje is druk rondjes aan het zwemmen denk ik :D

Hoi Marissa,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! :)

Zelf hebben wij het nog aan niemand verteld.
Alleen de assistente van de gynaecoloog die moest ik bellen als ik zwanger was en de informatrice van Moeders voor Moeders. Wij willen wachten tot mijn verjaardag, dan ben ik 9 weken. We willen eerste de echo afwachten, dan ben ik 7,5 week.
Dat geeft dan toch een echte bevestiging, dat we een baby krijgen samen.
Wanneer ik bij de gynaecoloog ben overleg ik wel even hoe nu verder en wei ik moet inlichten.
Veel succes en een fijn weekend!

Liefs,
Krissy

He Marissa,

ik heb het ook alleen aan een vriendin verteld. Zij is al twee jaar bezig met zwanger worden en had mij gevraagd of ik het niet voor haar verborgen wilde houden als ik eerder zwanger zou zijn. Ik was zo bezig met hoe zij erop zou reageren dat ik haar maar gebeld heb, zodat ik me daar niet druk over zou hoeven maken.
Hier gaat alles prima: alleen beetje misselijk en 's avonds heb ik het helemaal gehad en blij dat ik in mijn bed lig.
Ik heb de huisarts verder niet meer gebeld, weet niet of dat nodig is.
Alvast veel succes dinsdag!

Bij de vorige heb ik het na de eerste echo verteld, weet niet meer precies wanneer dat was met geloof ik een week of 12.

Nu heb ik een medische indicatie en krijg ik de 29e de eerste echo, ben dan 8 weken zwanger. Als dan alles goed er uit ziet, gaan wij het denk ik vertellen.

ik heb het bij mijn vorige zwangerschappen rond de 11 weken verteld, wel moet ik zeggen dat mijn beste vriendin het altijd gelijk weet, kun je ook nog wat onzekerheden mee bespreken...
ik mag 21 april voor een echo, ik denk dan rond de 7.5 week zwanger te zijn...spannend!!

Terug
Bovenaan