Ik heb die richtlijnen van hoe vaak voeden alleen maar als maximum tijd gehanteerd voor tussen de voeding, maar had daar eigenlijk nooit mee te maken. De eerste 4 maanden wou mijn zoontje om de 2 uur drinken (tegen de 4 maanden wel met overdag kortere tussenpozen en 's nachts ongeveer 2,5 soms 3 uur er tussen), dus dat deden we dan maar (ik ging hem echt geen uur (of langer) voeding onthouden terwijl hij wel aangaf te willen drinken, alleen maar omdat een schema zei dat hij langer zonder zou moeten kunnen). Blijft weinig tijd over voor je eigen nachtrust op die manier, maar ach, die fase is zo weer voorbij. 😉
In het begin is hij wel erg hard afgevallen omdat mijn borstvoeding traag op gang kwam, dus in de kraamweek hebben we een paar dagen kunstvoeding bij moeten geven na de voeding tot ik genoeg kon kolven om dat extra flesje te vervangen door mijn eigen melk. Toen hij daarmee ook goed aankwam ben ik gestopt met een wekkertje zetten zodat ik niet te lang zou slapen (en dus teveel tijd tussen de voedingen zou laten), maar mijn zoontje kwam toch altijd voor de wekker ging...