Wanneer voelde je leven?

<p>Dag Dames,</p><p>Ik ben nu 17 weken zwanger van ons eerste kindje en voel nog geen leven. Nu weet ik dat het bij de ene vrouw eerder is dan bij de ander. Maar ik ben nieuwsgierig wanneer jullie voor het eerst je kindje voelde. </p>

Ik voelde onze kleine vrij laat, bij 21+3 weken. Placenta ligt achter dus daar had het niets mee te maken. Hij maakt het nu overigens helemaal goed want ik heb het idee dat hij een boksbal daar binnen heeft! Vooral ‘s avonds, ‘s nachts en in de ochtend een zeer actief mannetje (nu 23 weken).

Hoi,
Weet je waar je placenta ligt? Als het voor ligt kan het wat later zijn dan ‘gewoonlijk’. Toch verschilt het bij elke vrouw. Bij mij lag de placenta achter en ik voelde bij 15+3 voor het eerst een ‘fladderig gevoel’ helemaal in mn onderbuik. Vrij vroeg dus, maar het verschilt zo erg per zwangerschap en per persoon!

Ik voelde hem ook vrij laat. Waarschijnlijk eerder wel af en toe iets, alleen niet opvallend genoeg om me echt op te merken als ik bezig was denk ik. Maar pas echt duidelijk met 22-23 weken! Ook bij mij ligt de placenta niet voor maar rechts aan de zijkant, dus daar heeft het niet mee te maken gehad.
Nu voel ik hem bijna constant en beweegt hij heel veel (nu 26 weken). Mijn vk zei dat het bij iedereen anders is en vanzelf komt, soms ligt je kleine zo dat hij tegen je rug schopt en dan voel je het ook niet. Komt goed! :)

Terug
Bovenaan