Wanneer voelde je leven?

Bij 17 weken de eerste keer bewust, En dat bevestigde wel mijn gevoel dat ik haar al eerder voelde. Sinds week 18 constant zodra ik stil zit of lig begint ze. (20w nu)
komt vanzelf, waarschijnlijk voel je al vanalles, maar kun je de baby nog niet echt van andere dingen onderscheiden. Of je placenta ligt inderdaad voor. 

Ik pas met 21 weken. Hele kleine plopjes,  onderin mijn buik. Soms weer dagen niks en ineens weer meerdere op 1 dag. Pas rond 27 weken kwam er bij mij echt regelmaat in en vanaf week 30 voelde ik haar echt goed duidelijk (Als ik rustig ging liggen). 

Ik ben nu 19 weken van mijn eerste kindje, en ik voel hem/haar sinds week 17. Het is elke keer dezelfde plek, en ik omschrijf het als aaien en soms zachte klopjes. Maar ik voel het niet elke dag, eerder om de dag. 

De eerste met 15 weken en de tweede met 11 weken al. Sinds week 17 kan mijn man ons tweede kindje ook al aan de buitenkant voelen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn placenta aan de achterkant ligt en dat deze tweede een hele drukke baby is! De schoppen zijn ook al aan de flinke kant, ben nu 23 weken en voel de baby echt dagelijks. Ik hou mn hart vast voor het laatste trimester als de baby om gaat draaien en mn ribben aan de beurt zijn....

Eerste kindje voelde ik al op 15 weken, tweede op 18-19 weken en nu op 34 weken zou ik soms (lees vaak) willen dat ik het niet zo hard voelde. Het is soms echt heel onaangenaam en pijnlijk.

Een paar plofjes hier en daar en met 21 weken voor het eerst echt zeker weten een schopje van mijn kleine meid. Inmiddels 26 weken en ze leeft zich nu flink uit, kan soms mijn buik al zien bewegen van buiten, haha! 
Mijn vriend voelde haar voor het eerst met 23 weken, dus dat was wel redelijk snel nadat ik haar echt begon te voelen!

Terug
Bovenaan