Wanneer voelde jij de kleine?

<p>Hi meiden,</p><p>Gewoon even een nieuwsgierig berichtje, omdat ik niet kan wachten en van iedereen weer wat anders hoor. Het topic zegt het al: vanaf welke week voelde jij iets ? En hoe wist je dat dit de baby was ?</p><p>Ik ben zwanger van de 1ste en komende donderdag 14 weken!!! Ik dacht vorige week s nachts wat te voelen in bed: belletjes, rommelen, lucht. Maar ik denk dat dit toch m'n darmen waren hahaha. </p><p>x</p>

Met 14 week! Maar pas later kon ik voor mijzelf bevestigen dat het inderdaad de baby was geweest omdat je het steeds beter gaat voelen en herkennen.

Ik voelde de eerste met 14 weken. Heel raar, maar daar konden mn darmen toch echt niet meer zitten toentertijd ? De tweede (nu 13 weken ver) voelde ik met 10+3 al... maar ook echt omdat ik het herkende van de vorige!

@Jillroos en wat voelde je toen precies ? Kriebels ook wat ik overal lees ? Ik weet gewoon nog niet zo goed wat ik me er bij voor moet stellen hahaaa
@JamieJW en ter hoogte van waar ga je het dan voor het eerst voelen? Onderin? Want daar zit het kindje toch ?

Ik voelde het voor het eerst bij 19 weken. Ben nu 21 weken en voel het dagelijks, vooral in de avond als ik zelf rustiger word. En de baby heeft dit weekend 1 keer zo goed getrappeld dat mijn man het kon voelen. Mijn placenta ligt voor dus dat lukte vooralsnog alleen omdat de schopjes laag waren. 
Bij mij voelde het zeker niet als kriebels of vlindertjes. Eerder een soort trillend spiertje, soms klopjes. Het is moeilijk te omschrijven. Het gevoel zit ook verder voorin je buik dan wat je normaal gewend bent.
Maar ik merk dat het snel duidelijker en krachtiger wordt en dan is het echt niet meer te missen. Heel gezellig en ook een beetje onhandig als je wil slapen haha! 

Bij een week of 18 geloof ik. Placenta ligt trouwens niet voor. Maar bij week 19 ging het al zo hard dat mijn vriend het ook kon voelen! En vanaf week 22 gaat mn complete buik heen en weer. En nu, 26 weken, zou ik soms willen dat ze af en toe eens een uurtje gaat slapen haha. Nu is ze echt de gehele dag druk :)

Terug
Bovenaan