Wanneer voelde jij de kleine?

Bij 18+2. Precies wat S-W omschrijft: soort spiertrekking of elektroshockje. Heel gek. Voel het nu dagelijks. 
Geen idee waar mn placenta ligt, heeft de echoscopist niet gezegd... 

Ik ervaar het meer als een soort van plopjes. Kriebeltjes heb ik nooit gevoeld, maar meer alsof er een luchtbelletje popt of zo. En later, als de baby wat groter is, dan alsof er iemand aan de binnenkant met een vinger aan de binnenkant aan het tikken is (meestal is dat dan een hoofd of een voet, maar het voelt alsof er een vinger tikt haha). Maar dat voelde ik bij de eerste pas rond 18/20 weken of zo. Qua plaats: Ik weet waar mn baarmoeder net boven mijn schaambot uit komt, dus eigenlijk net bij die rand of iets lager. Dus vandaar dat ik het ook meteen herken, omdat mn darmen nu namelijk al hoger zitten! Ik voel het nu trouwens niet de hele dag door, maar misschien een paar keer over de dag verdeeld, juist omdat ik nog maar zo kort zwanger ben.

Ik weet niet zeker wanneer ik echt iets ben gaan voelen. Ik ben inmiddels 22 weken en voel nu overduidelijke schoppen. Vooral wanneer ik zelf lig of rustig op de bank zit lijkt meneer wakker te worden.
Ik denk dat ik vanaf 16 weken al wel iets ben gaan voelen, maar omdat het voor mij allemaal nieuw is had ik geen idee hoe het zou voelen haha.

Leuk al die verhalen en ook verschillende ervaringen :D
Ik kan niet wachten tot ik het kan voelen! Moet nog even geduld hebben ben ik bang. 

Bij 18+5 heel duidelijk 3 schopjes gevoeld, daarna weer even een paar dagen niks... 
Nu 21+2 En voel dagelijks beweging. Mijn vriend kan het nog niet voelen maar vanmorgen dacht hij het wel gevoeld te hebben. 
De placenta ligt aan de voorkant en ik twijfelde bij de eerste keer geen moment of het de baby was of iets anders. Gewoon een heel apart en nieuw gevoel dat het eigenlijk ook niks anders kan zijn..

Ohh ik pas met 22 weken,  dat ik het ook echt herkende als dit is de baby :) voelde toen als plopjes. Je hoeft het ook pas na 26 / 27 dagelijks te voelen. Spannend he!!
Ze zeggen dat je het bij de tweede eerder voelt omdat je het gevoel herkent 

Met 14 weken al met beide zwangerschappen. Placenta lag achter bij de vorige zwangerschap en toen voelde ik het wel vaker en beter dan nu. Ben 17 weken zwanger van de tweede nu (placenta aan de voorkant) 

Terug
Bovenaan