Wanneer voelde jij je kindje voor het eerst?

Wanneer voelden jullie je kindje eigenlijk voor het eerst? Met m'n eerste dochter dacht ik altijd "zijn het nou m'n darmen? Of toch..." Dat onderscheid kon ik met de eerste na 18 weken pas echt maken.

Heb eigenlijk geen idee na wat voor tijd dat normaal is, ik heb zo'n gevoel dat het met deze uk niet zolang gaat duren voordat ie duidelijk aanwezig is. Met een twee wedstrijd kickboksers als ouders. 't Hoeft natuurlijk niks te zeggen, maar als de vechtsport dan toch echt in de genen zit zullen we 't gauw genoeg merken.
 
Volgens mij is vanaf de 18e-20ste week zo'n beetje normaal om het voor het eerst echt te voelen.
Vooral bij de eerste duurt het wat langer geloof ik, omdat je dan ook nog niet echt weet wat je moet voelen.
Ik voelde mn kindje ook zo rond de 18 weken voor het eerst. (dit is ook mn eerste kindje)
 
ik voelde mijn kindje met 16 weken al... vooral op de zijkant....
gister met de 20 weken echo... zagen we hem/ haar daar dan ook echt schoppen en slaan.....
mijn placenta zit aan de voorkant dus dan schijn je je kindje minder te kunnen voelen, terwijl ik het juist al heel goed voel...
 
Mijn oudste was aan de buitenkant van mijn buik al te voelen met 14 weken. Geen twijfel mogelijk.
Bij de tweede lag mijn placenta tegen mijn buik en die voelde ik ook snel aan de binnenkant, maar dat was twijfelachtiger.
 
Bij mijn eerste voelde ik het met 16 weken, nu bij de tweede al vanaf 14 weken! De ene dag wel beter dan de andere en vooral als ik sta en mijn buik ontspan.
 
Bij mij relatief vroeg. Bij de eerste twee rond de 14-15 weken voor de eerste keer. De derde diende zich met exact 12 weken al aan! En alledrie de keren had ik een placenta aan de buikzijde.
 
bij de eerste bij 18 weken. Eerst twijfel je nog maar even later weet je het zeker.
Nu bij de 2de heb ik de eerst beweging heel vroeg gevoel (12 weken). Nu ben ik 16 weken en voel de kleine af en toe. Al twijfel je soms wel.

Maar je merkt het vanzelf wel. Nu wacht je op de eerste trapjes. Dadelijk voel je het super goed en daarna ....... dan wordt het erg.
Jij wil slapen en de kleine begint te trappen waardoor je wakker ligt .... of zeer pijnlijke trappen tegen de blaas, ribben of organen :-s .......... en als je op het laatst loopt dan steekt af en toe een voet, knie, hand of ellebooguit je buik. Leuke vooruitzichten hé.............maar als de kleine er eenmaal is mis je al die dingen zo erg !!!! Dat je niet kan wachten dat je zwanger bent van een 2de.
 
Bij mij voelde ik het ook relatief vroeg. zo tussen de 14 - 15 weken. ben nu 17 weken zwanger. En het verchilt per dag. De ene dag voel ik hem/ haar meer schoppen dan de andere keer. ( Weet niet precies waar mijn placenta ligt)! over anderhalve week hebben we de 20 weken echo. Ben benieuwd wat daar allemaal op te zien is... In iedergeval onze kleine spruit!!!

 
Terug
Bovenaan