Wanneer voelen/ voelde jullie de baby voor het eerst in je buik?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ik ben Peggy ben nu 18 weken en 2 dagen zwanger van de 2de
Maar ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik de baby al gevoeld heb
Nu hoor ik zoveel verhalen van vrouwen die het al voelde met 15 weken of 17 weken allemaal zo vroeg al en ik voel volgens mij nog niets
Ze zeggen dat je het bij een 2de sneller voelt omdat je het herkent van een 1ste zwangerschap, nou bij mij is het niet zo
Heeft iemand hier ook andere ervaringen of weet iemand me gerust te stellen?
Is er misschien iets dat ik kan doen waardoor de baby zou kunnen reageren op me waardoor ik hem of haar kan gaan voelen?

Groetjes Peggy
Mama van Eluciano
18 weken en 2 dagen zwanger van de 2de

hoi peggy
ik was ruim 20 weken toen ik voor t eerst ieniemienieschopjes voelde.nog even geduld dus.mn vriendin voelde de eerste met 16 wken en de 2e ook pas met 21 weken.het gaat dus niet altijd op.
groetjes kari

Hoi Peggy,
Mijn eerste kindje voelde ik pas met 26 weken. Gewoon omdat hij heel rustig was (en is) en waarschijnlijk alleen maar bewoog als ik zelf sliep of zo. Mijn tweede voelde ik al wel bij 11 weken, maar zij is de hele zwangerschap een druktemaker geweest.
Het kan ook zijn, dat je een voorliggende placenta hebt, daardoor kun je je kindje minder voelen. Met 20 weken heb je een echo, dan kun je dat vragen.
Patricia

Ik voelde mijn kindje (1e zwangerschap) voor het eerst met 17 weken. Ik denk dat het voor iedereen anders is, maar het gemiddelde ligt ongeveer met 20 weken, dus de een iets eerder en de ander iets later. Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken.
groetjes Jos78

Hoi
Mijn eerste voelde ik rond 20 weken en de tweede ietsje eerder
Nu  voelde ik  mijn kindje met 18 weken duidelijk
Dacht al eerder wat te voelen maar wist het niet zeker
Maar het verschilt of het de eerste zwangerschap is of je tweede dan herken je het gevoel eerder
En de ene voelt hem sneller als de ander

Monique

haai peggy!

Net zoals ze allemaal al hebben gezegd, het verschild heel erg per zwangerschap en dus ook kindje waneer je het gaat voelen.Maar ik snap dat je wat onzeker word als je alle berichtjes leest van moeders of aanstaande moeders die het al vroeg voelden.Maar dat is echt nergens voor nodig!
Ik voelde mijn eerste en ook dit kindje met 17 weken. En ben nu 22+4 weken.
Je zou eens met een vel lampje op je buik kunnen schijnen of zacht op je buik kunnen tikken.Want vanaf 18 weken kan een beebie in de buik licht van donker onderscheiden..En dus meschien dat jou beebie hier op reageert! Mijn meisje reageert op tikjes die ik op mijn buik geef..heel grappig..dat trapt ze ff terug!
Dus dat zou ik eens proberen.
In ieder geval geeeen zorgen maken!!

Groetjes vanessa
22+4 weken zwanger 2de kindje

Hoi,

Ik voelde de baby  beide keren rond de 16 weken voor het eerst. Dus ook de 2e keer niet sneller dan de eerste keer. Wel ervaar ik het nu anders dan de eerste keren. Dit kindje is flink drukker. Mijn eerste voelde ik het af en toe een keer, dan een paar dagen niet en dan weer wel even. Nu gaat deze boender meedere keren per dag te keer en ik voel het ook vaker achter elkaar. Verschil in temperament kan dus ook uitmaken. Misschien is dit wel een rustig babietje!
Ingeborg

Hoi,

Eerste kindje met ongeveer 20 weken. Tweede kindje met 14 weken. Dit is echt heel verschillend.

Groetjes  Sandra
(26 wk 4 dgn)

Terug
Bovenaan