wanneer vrchtbaar ?

A

Anoniem

Guest
Hoi lieve mensen,

Wat n leuke site dit! alles wat ik wil weten staat hier! en de rest kan je vragen..dus dat doe ik dan maar:) Ik vroeg mij af , ik ben nu sinds 1 dag(vandaag) ongesteld, ik heb begrepen dat je de 10de dag na de 1ste dag vruchtbaar bent...klopt dat?
En is de kans groot dat je dan meteen zwanger raakt,of heeft het meestal wat langer nodig?
Ik   ben pas afgelopen week met de pil gestopt, meteen foliumzuur gekocht, en daar neem ik elke dag 1 van in. Ik vind het allemaal  zo spannend dat ik er misselijk van wordt,is dat normaal? haha:) (is misschien omdat grote veranderingen zenuwen opwekken bij mij)
En ook de vraag rijst bij mij, is het allemaal wel te doen?  er komt zoveel bij kijken,maar  denk dat  het moederinstinct een  hoop overneemt tegen die tijd...
Ik ben 21 jaar, vinden jullie dat een goede leeftijd om moeder te worden, ik heb al jaren een kinderwens,maar wilde  geen tienermoeder zijn,en buiten dat kan ik  het kind nu veeel meer bieden,dat is natuurlijk het belangrijkste!

Graag hoor ik hoe jullie erover denken..
groetjes

het verbaast me eerlijk gezegd hoe weinig meiden hun eigen lichaam kennen en hoe weinig biologie ze hebben meegekregen eigenlijk.

Maar goed daar heb je nu niets aan (was gewoon iets wat mij opvalt hier op deze site)

Je bent een week geleden gestopt met de pil, nu heb je dus een ontrekkingsbloeding het is verstandig om te wachten met klussen totdat je 1 echte ongesteldheid hebt gehad (dus naar aanleiding van je ovulatie en onbevruchte eicel)

Wanneer je vruchtbaar bent hangt af van je je cyclus (die kan je dus ook pas vaststellen als je 1 keer (zelfs 2 keer zou aangeraden worden) ongesteld ben geweest

STEL (ik neem even mijn cyclus als voorbeeld) je hebt een cyclus van 28 dagen (gerekend vanaf je eerste ongesteldheidsdag dus niet vanaf wanneer je met de pil bent gestopt, kan trouwens de eerste keer makkelijk 6-8 weken zijn voordat je weer normaal ongesteld word)

je kunt bijvoorbeeld bij www.babybrabbel.org een kalender laten invullen, je vult dan je eerste ongesteldheids dag in en dan het aantal dagen van je cyclus (bv 28 dagen) en dan krijg je precies te zijn wanneer je ovulatie zou moeten zijn.

Ik denk dat je pas echt na 2-3 keer ongesteld worden kan zeggen wat je cyclus is meestal ovuleer je geeneens de eerste keer dat je stopt met pil (gebeurd wel maar hoeft dus niet)

Als je nu al een kijkje in je cyclus zou willen nemen zou je bv kunnen temperaturen elke ochtend als je opstaat temperatuur je jezelf en noteer dat bv op fertilifriend.com dan kan je zien wanneer je zou ovuleren volgens die chart.

In elk geval heel veel klusplezier!!! en ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!

hai, bedankt voor je bericht!

Ik schaam me er misschien lichtelijk voor dat ik mn lichaam niet zo goed ken,dus wat dat betreft heb je een punt;) Maarja ik heb me er nooit zo in verdiept omdat ik wist dat het dan alleen maar meer zou gaan kriebelen, en biologie...ja was leuk maar daar hoorde we niks over zwangerschappen.  (of misschien heb ik net die les gemist)
Maar ben me nu aan het verdiepen,gelukkig begrijp ik t wel snel, vond het al beschamend dat ik niet eens wist dat je na de menstruatie vruchtbaar bent,ipv ervoor(wat ik dacht) Maar omdat ik het bekende niet wil vertellen voorlopig,vind ik het wel erg leuk om het hier op de site kwijt te kunnen(t is toch een  bijzonder iets wat je meemaakt)
Ik ga meteen even kijken op die site.

Dan toch nog n vraagje, waarom is het verstandig eerst 1 of meer menstruatie s te hebben? is dat puur om te kijken hoe je cyclus is , of heeft het ook een andere reden?

niet schamen hoor meis, heel veel meiden hebben dat het word gewoon te weinig tegenwoordig aan mensen uitgelegd (door school, familie e.d.) dat is niet jouw schuld vind ik.. ik vind de educatie gewoon tekort komen wat dit betreft.

Ja het is puur voor je cyclus maar dat houd je niet tegen om te oefenen toch?? oefenen kan geen kwaad het is alleen vervelend als je denkt "overtijd" te wezen terwijl je gewoon aan het ontpillen ben (ik was net gestopt met de pil en duurde 8 weken!! voordat ik weer ongesteld werd, was erg frustrerend!! vooral met ontpillen kan je ook gevoelige borsten enzo hebben en andere klachten)

ze zeggen dat je meer kans heb op een meerling als je de eerste ronde na het stoppen met de pil zwanger word..maarja daar zou ik verder niet echt naar kijken het is puur voor je eigen frustratie dat je er rekening mee dient te houden dat je cyclus even op gang moet komen..

Spannend he als je besloten hebt om zwanger te worden? je zou het liefst meteen morgen zwanger willen zijn maar geen worries als het niet binnen 1 keer lukt het schijnt zelfs heel normaal te zijn dat het 6-9 rondes kan duren voordat je zwanger bent, gewoon lekker van je partner genieten, regelmatig vrijen en dan komt het helemaal goed!!

hoi allemaal...

iemand moet zich ergens voor schamen, dat heb ik op deze site wel geleerd.
ik ben zelf ook 21 jaar en zit nu in ronde 3.
mijn cylus is op het moment echt een gekke huis, maar dat komt wel weer goed.
je moet gewoon veel geduld hebben en dat is het moeilijk van alles vind ik.
ik heb met het zelfde probleem temaken gehad. ben ik niet tevroeg om aan kinderen tebeginnen, is mijn relatie wel goed genoeg voor een kindje er bij tekrijgen?
van zou mijn omgeving er van zeggen? ik was meer bezig met wat andere er van zouden zeggen en denken. zou ik dit wel kunnen zou ik dat wel kunnen. ik werd er helemaal gek van.maar JIJ weet hoe het zit, en wat je wilt. ik sta er nu 100% achter, kom maar op met die positieve test haha.ik vind het harstikke gaaf dat er nog mensen zijn die rond mijn leeftijd ouders willen worden.
ik heb voor veel informatie veel op internet gezeten, zo kom je veel teweten.

liefs mir

Ik vind het idd erg spannend, heb vandaag mn allereerste rompertje gekocht!! Gewoon even voor het fijne gevoel...Lijkt erg vroeg,maarja ik koop daarintegen geen hele tassen vol:) 1 dingetje is leuk om alvast te hebben.
En ja ik weet het wel 1000% zeker ,dat wel...Maar je afvragen of het allemaal wel oke is nu, dat is n ander ding.. Maar ook dat voeld goed,dus zou het gewoon goed moeten zijn.
Is misschien meer dat ik me een beetje schuldig voel omdat mijn vriend er eigenlijk nog mee zou kunnen wachten,maar ik wil zo graag! Maar anderzijds weet ik dat hij er wel aan toe is,alleen lijkt het hele plaatje hem gewoon n btje duur en engig...(denk ik)
Maar toen ik vandaag dat rompertje liet zien,moest hij wel schattig lachen, steeds als ik het voor zn neus hield kwam dat lachje weer,leek wel n btje n zenuwenlach,maar op een goede manier.(t is echt n man-man dus zo n lachje was behoorlijk grappig om te zien bij m)

Maarre , wel leuk hoor om met een ander mee te leven,en dat n ander met mij meeleeft:) Heb t meestal niet op forums,maar deze is leuk!

hoi mir21,

Ja hoop echt voor je (en ook voor mezelf) dat het snel zover mag zijn.
Slik jij al wel foliumzuur?
Verders vind ik de instelling die jij hebt prima, het gaat ook om onszelf,niet om andere,dat besef ik gelukkig wel.
Laat je het op 1 of andere manier weten als het zover is? Lijkt me leuk om te horen.

hoi hoi

ik ben net weer begonnen met foliumzuur teslikken. heb een paar weekje gestopt,
we hadden vorige maand een echte tegenvaller.
ik was al 3 weken overtijd, en voelde me echt zwanger, alleen mijn testen bleven negatief aangeven. maar ons gevoel zei gewoon dat ik zwanger was. dus we waren met onze vrienden naar babykamer's wezen kijken enzo was erg leuk..
het was fantatische om het gevoel tehebben dat je zwanger bent.
maar op een zondag avond werd ik toch ongesteld.
we hebben allebei zo gehuild. het viel ons zo erg tegen. ik wist wel in me achterhoofd
dat ik rekening moest houden dat ik gewoon overtijd kon zijn maar toch...
dus toen heb ik een tijdje geen foliumzuur geslikt. zag het niet meer zitten.
maar nu gaan we er weer 100% voor.
euhm... je zegt dat je vriend misschien nog een beetje twijfelt, je moet er wel voor zorgen dat jullie  er allebei achter staan. ik heb in het  begin ook veel getwijfeld ( mijn vriend wilde het zograag ) ik wilde toen expres niet vrijen omdat ik wist dat ik in die periode  het meeste vruchtbaar was. dat was  niet eerlijk voor ons allebei.
maar  doordat  ik het had gezegt het echt nog niet  zag zitten, hebben we de hele avond er goed overgepraat en daardoor is mijn mening veranderd.
hoe oud is je vriend?
en  de centjes is natuurlijk ook altijd een probleem. maar  je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. je kunt een nieuwe babykamer kopen of gewoon  2de hands.  
je moet natuurlijk wel kijken naar  als je straks moeder bent, dat je dan waarschijnlijk minder gaat werken,  dat je dan nog wel alles kan  betallen enzo...
ik laat  je zeker wat weten.
jij ook he haha

liefs mir  

Terug
Bovenaan