wanneer weer beginnen met de pil

A

Anoniem

Guest

ik weet het.......het bevallen moet nog beginnen en ik begin over de pil hahah, maar ik vraag het even om de volgende reden.

ik had altijd erg veel last van migrane, en ben er achter gekomen dat ik sinds ik gestopt ben met de pil er geen last meer van heb!!

mijn vraag is nu wanneer je dus weer moet beginnen na de bevalling met de pil, omdat ik niet meer dezelfde wil slikken, want ik ben dol gelukkig dat ik die migrane niet meer heb
dus wil ik even naar mijn huisarts voor iets anders en toen dacht ik wanneer moet je weer beginnen eigenlijk??

vandaar even mijn vraag.

groetjes

Je kunt beginnen waneer je zelf wilt maar als je bv gaat geven word het afgeraden om een gewone pil te slikken omdat de hormonen dan ook bij je beby komen.Als je vk op kraambezoek komt hebben ze het er met je over dus dan kun je het vragen.

...en van de hormonen in de pil loopt de borstvoeding vaak terug...

Mocht je geen borstvoeding gaan geven dan adviseren ze   je te wachten met de pil tot je na het bevallings-bloedverlies weer je eerste menstruatie hebt gehad (2 tot 6 weken na het laatste bloedverlies). Mocht je al eerder "zin" hebben, is het verstandigste om een condoom te gebruiken.

Dit is een stukje uit de voorlichting die de verloskundige de achtste dag meestal verteld als ze het kraambed afsluit. Mensen die al weten dat ze voorlopig niet weer zwanger willen raken (jaar of 5) kunnen ook overwegen om een spiraaltje te laten zetten zonder hormonen. Dit staat nl niet de borstvoeding in de weg...

Groetjes, Mirjam (35+2)

als je nou toch zo last heb van die hormonen waarom ga je dan WEER de pil gebruiken? er zijn tegenwoordig een hoop anders voorbehoedsmiddelen die de moeite waard zijn om na te kijken...

Ik ga niet meer aan de pil ik merkte dat deze mijn ME erger maakt, ik moet nog even kijken wat ik ga doen maar in elk geval geen pil meer...

Ik kreeg altijd heel veel bulten van de pil.Vooral in mijn gezicht.Toen ik ben gestopt was het binnen een maand allemaal weg.Toen raakte ik zwanger van mijn zoontje en na de geboorte weer aan de pil en ja hoor bulten.Toen ik eenmaal de link met bulten en de pil had gelegd en ben gestopt ja hoor weer weg de bulten.De pil is echt een hormonenbom.Ik weet nog niet wat ik ga doen na de geboorte maar een spiraaltje lijkt me niks maar ja.Ik ken hem niet dus ik kan eigelijk niet oordelen.Misschien toch maar eens proberen of heeft iemand andere tips?

hallo,

ik wil ook niet meer aan de pil..teminste niet die ik had.

vandaar dat ik ook even wilde weten wanneer je weer met iets moet beginnen, want dan kan ik er even over nadenken wat ik ga doen.
maar die pil................echt nooit weer! dit is echt heerlijk om zonder hoofdpijn de dag door te komen.

groetjes

ha,

Ook ik had iedere dag hoofdpijn, geen migraine ofzo. En nu heb ik er ook geen last van, alleen was ik al een jaar gestopt met de pil en had er toen nog wel last van, tis dus de zwangerschapshormonen die er voor zorgen dat het over is...
Ik denk dat ik overigens niet aan de pil ga tot mijn 2e kindje. Daarna ga ik denk voor altijd aan de pil. De pil vind ik heel relaxed.
Mijn huid blijkt mooier te zijn met de pil, ik ben noooooit chagerijnig (ik weet niet eens hoe je het schrijft, haha). Nee echt serieus zonder de pil vorig jaar wist ik weer wat dat was. Je kan je menstruatie in de hand houden, het duurt korter en ik heb geen pijn tijdens mijn ongi zijn.

Maar ja ik wil graag 2 kindjes en daarna begin ik weer for life met de pil.

groetjes Petra

Ik hoor veel positieve verhalen over die spiraaltjes. Het enige niet zo leuke is het laten zetten, dat moet tijdens je menstruatie. Maar dan moet je blijkbaar geen directe kinderwens hebben. Omdat het dan best lang kan duren eer je zwanger bent.
Ik weet het ook nog niet, in ieder geval geen pil, die slik ik  al bijna 6 jaar niet meer en dat bevalt me prima.

Miriam.

Terug
Bovenaan