wanneer weer beginnen met de pil

Ik gebruikte vóór de zwangerschap de NUVA-ring. Ik werk nl erg onregelmatig en daarom leek de pil mij niks. IN de NUVA ring zitten wel hormonen, maar ik heb nergens last van gehad. Ben ook nooit aan de pil geweest, dus ik weet niet het verschil.

Omdat de NUVA ring ook hormonen bevat, kan dat ook niet met borstvoeding, maar daarna ga ik die wel weer gebruiken. Ik weet niet of jullie het kennen, maar op "dag 1" breng je die ring in, in je vagina en die duw je dan gewoon richting je baarmoeder, dan gaat ie van zelf goed zitten. Na drie weken haal je em eruit, dan volgt je "stop" week en weer een week later doe je een nieuwe in. Mijn man heeft er nooit wat van gevoelt (zegt ie), maar voor mannen die het niet fijn vinden mag je em maximaal 3 uur uit je vagina halen en em er dan weer in doen.

Klinkt allemaal wel een beetje raar nu ik het zo typ haha! Maar voor wie meer info wil, dat staat op www.nuvaring.nl

Je kunt trouwens zelfs met de code van de ring (die staat op het zakje) een smsalert instellen (hoe verzinnen ze het hè) dat je niet vergeet wanneer hij er weer uit moet. Maar dat heb ik nooit gedaan!!

Groetjes, Mirjam (35+4)

Ik heb die Nuva ring ook een tijd gebruikt, ik vond het maar eng   als ik hem eruit moest halen, ik kreeg hem altijd amper te pakken. Van de pil kreeg ik last van vaginale droogte, ik heb zowieso al zo'n gevoelige vagina, dat werkte dus niet voor mij. Ook van de Nuva ring had ik dat, ik kan dus schijnbaar niet tegen die hormonen. Vandaar dat ik niks gebruikte. Ik denk dat ik me laat sterilizeren, twee kinderen vind ik zat en ik denk niet dat ik er nog meer aankan ook.

Over die hoofdpijn, ik had een collega die had daar ook heel veel last van, die heeft uiteindelijk de mirena laten zetten, dat werkte prima voor haar.

Als je voorbehoedsmiddelen en borsdtvoeding wilt combineren is de mirenaspiraal een optie. Die blijft 5 jaar zitten en de meeste vrouwen worden niet of nauwelijks ongesteld.

Op het moment dat je hem weg laat halen kun je meteen zwanger worden omdat de hormonen direct weg zijn, het tegenovergestelde van de pil, daarbij duurt het een tijd omdat het door je hele lichaam zit.

Ik heb hem nu voor de 2e keer en het bevalt prima.

Groetjes, Miriam

Terug
Bovenaan