Wanneer weer eens doorslapen?

<p>Wellicht is er geen gouden tip, maar misschien wel herkenning? </p><p>Mijn zoontje is bijna 10 maandjes oud. Hij heeft tot zeker 7,5 maanden goed geslapen en ook doorgeslapen. Met natuurlijk wat tussenpozen zoals tijdens de sprongetjes en verkoudheid. Hij sliep dan vaak van 19.00 tot 06.30/07.00uur. Maar al een aantal weken is het een 'drama' met slapen. Hij is vaak wakker tussen 05.00-06.00uur en wil dan ook eigenlijk niet meer slapen. Je denkt dan 'ach een fase', maar voor mijn gevoel duurt het nu wel echt lang. Inmiddels zit hij in sprong 7 en dat merken we ook wel weer, maar kunnen we dat elke keer wijten aan het feit dat hij 's ochtends zo vroeg komt? Ik zou het zo fijn vinden om in ieder geval gewoon weer eens tot 06.30uur te kunnen slapen. Maar ook voor mijn zoontje, want die is om 07.30uur gewoon hartstikke moe en dan moet hij naar het kdv toe, wat ik lastig vind omdat ik hem dan het liefst gewoon op bed wil doen. Is dit echt een fase of moet ik me erbij neerleggen dat dit gewoon nog lang kan gaan duren? </p>

Hè hoi,
Ik kan je niet helpen, mijn zoontje slaapt met 7,5 maanden nog steeds niet door. Lees: ‘s nachts wakker om 3/4 uur. Geef het de tijd, het komt vast echt vanzelf goed!
Succes!

Mijn zoon werd ook een tijdje om 5 uur wakker toen hij 1 jaar was. Toen pakten we hem bij ons in bed en sliep hij gelukkig weer verder. Op een gegeven moment zijn we hiermee gestopt en sliep hij gelukkig weer door. Ik ben er van overtuigd dat het echt een fase is... 

Het zal denk ik vanzelf weer goed komen!
Hier een meisje van 8,5 maand en ook al vanaf december geen nacht meer door geslapen! Ik denk dat het er allemaal bij hoort en ze vanzelf wat rustiger gaan slapen. Maar het is indd erg rot 5/6 uur is echt te vroeg en wij zitten hier ook inderdaad met het probleem om
8.00 is ze kapot !!!
We moeten er doorheen gok ik

Hier een baby die wel een stuk jonger is, 5.5 maand, maar nog geen nacht doorgeslapen! Die gouden tip is hier ook welkom ?

Dé gouden tip is dat die niet bestaat. Ik heb ook weken gedacht dat ik het slapen van onze dochter kon regelen. Omdat wij haar voor de late fles vaak wakker moesten maken e.d. zaten we ook in een bepaald regelmaat. Die van ons. Benieuwd hoe lang ze eigenlijk achter elkaar kon slapen hebben we sinds ander halve week alles los gelaten. En zo eng is dat uiteindelijk helemaal niet. Overdag komt ze keurig rond de vier uurtjes en ‘s nachts slaapt ze overduidelijk meer. De ene nacht meer dan de andere. Vandaag een rommelige nacht gehad. Dit hoort er gewoon bij. We zijn ontzettend blij dat ze van ongeveeer 20u/20.30 tot een uurtje of 02/03 slaapt. Wij hebben allemaal eem eigen natuurlijke ritme. Onze kinderen ook. Het is een kwestie om daar gewoon aan over te gegeven. Natuurlijk zouden wij het fijn vinden als ze nog langer sliep. Dat is nu niet de werkelijkheid. Het woord fase kan ik na 12 weken moederschap eigenlijk niet meer horen ? het IS. Gewoon in mee gaan....

Terug
Bovenaan