<p>Wellicht is er geen gouden tip, maar misschien wel herkenning? </p><p>Mijn zoontje is bijna 10 maandjes oud. Hij heeft tot zeker 7,5 maanden goed geslapen en ook doorgeslapen. Met natuurlijk wat tussenpozen zoals tijdens de sprongetjes en verkoudheid. Hij sliep dan vaak van 19.00 tot 06.30/07.00uur. Maar al een aantal weken is het een 'drama' met slapen. Hij is vaak wakker tussen 05.00-06.00uur en wil dan ook eigenlijk niet meer slapen. Je denkt dan 'ach een fase', maar voor mijn gevoel duurt het nu wel echt lang. Inmiddels zit hij in sprong 7 en dat merken we ook wel weer, maar kunnen we dat elke keer wijten aan het feit dat hij 's ochtends zo vroeg komt? Ik zou het zo fijn vinden om in ieder geval gewoon weer eens tot 06.30uur te kunnen slapen. Maar ook voor mijn zoontje, want die is om 07.30uur gewoon hartstikke moe en dan moet hij naar het kdv toe, wat ik lastig vind omdat ik hem dan het liefst gewoon op bed wil doen. Is dit echt een fase of moet ik me erbij neerleggen dat dit gewoon nog lang kan gaan duren? </p>