Wanneer weer starten pil

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ook ik mag me hier melden. Wij zijn op 28-9-2019 trotse ouder geworden van onze eerste zoon Theo. Theo is met 36 weken geboren en weegt nu 2120 gram en 46 cm, heel klein dus. Hij groeit, drinkt en slaapt goed. Maar ik zit eigenlijk met een vraag. Vanaf wanneer mag ik eigenlijk weer met de pil beginnen? Mijn kraamhulp durfde Het niet met zekerheid te zeggen ik hoop jullie wel. </p>

Zodra je weer van plan bent gemeenschap te hebben. Dus je mag daar gewoon direct mee beginnen als je er weer klaar voor bent. 

De minipil moet je volgens de bijsluiter binnen 20/28 dagen oid nemen na de bevalling? Het is alweer ff geleden dat ik daaraan begon maar wil je het zeker weten gewoon ff de ha vragen

Je hebt een hele mooi site waar alles staat uitgelegd en waar je een check kan doen welke het best bij je past genaamd; https://www.anticonceptie.nl/
Staat ook op de website dat je bepaalde pillen niet mag vanwege borst voeding als je dat geeft. Misschien heb je iets aan de site. 

Indien je borstvoeding geeft wordt de pil afgeraden. Indien je borstvoeding geeft wordt afgeraden ivm de vrouwelijk hormonen en je een zoontje hebt. Ik zelf was na 5 weken weer begonnen maar bij mij was dit geen succes. Toen ik het later besprak met de huisarts vertelde zij mij dat zij adviseren om 3 maanden te wachten vanwege de hormoonschommelingen. 

Ik geef geen borstvoeding, helaas is dat niet opgang gekomen. Lek niet en heb ook geen stuwingen. 
Ik gebruik microgenon 30 want tegen een andere anticonceptie kan ik niet tegen. 

Ik ben toch ook maar weer met de pil gestart al wilde ik dit eigenlijk niet. Maar met 2 vakanties in de aankomende 2 maanden wel zo relaxt. En na 3 maanden pil stop ik weer. 
Toch vind ik het nog wel spannend.. Ik ben nl nu net gestart, dus 8 weken na de bevalling. Ik was nog niet ongesteld geworden en ik hoop dus dat de menstruatie nu niet dwars door de pil heen gaat komen. Maar volgens mij als ik na de eerste strip gewoon "ongesteld" wordt in de stopweek kan dit vervolgens niet meer.
Iemand hier ervaring mee? 

Terug
Bovenaan