Wanneer weer starten pil

Ik heb 8 weken na de bevalling een Kyleena spiraaltje laten plaatsen door mijn eigen VK. Super fijn ? De VK begon bij mij zelf over anticonceptie. Kun je het niet met haar bespreken?

Je kan gelijk starten geloof ik, maar ik wil zelf 2 menstruaties afwachten voordat ik weer begin met de pil. Zodat ik weet dat mijn menstruatie weer goed op gang is en regelmatig is. Dat vind ik gewoon fijn. Na mijn eerste bevalling heb ik dat ook zo gedaan.
Nu ben ik 10 weken terug bevallen, ik ben 3.5 week terug voor het eerst ongesteld geworden. Ik verwacht deze week weer ongesteld te worden en dan begin ik weer met de pil. 
Tot die tijd vrijen we veilih met condooms ;)

Net kwam de VK nog even onverwachts langs om te kijken bij de kleine man en heb ik het gelijk gevraagd. Ik mag in principe gelijk weer beginnen met de pil.

Goedemorge
Van harte gefeliciteerd!!
Ik moch na 3 maanden weer met de pil
Alleen ligt het eraan of je borstvoeding geeft of niet?
Want dan moet je eerst contact opneme met de huisarts
Groetjes
Kimberly

Dat je de pil niet mag slikken bij borstvoeding is niet omdat je een zoontje hebt. Een van de hormonen in de pil, oestrogeen, heeft een negatief effect op de productie van borstvoeding. Bij de meeste vrouwen loopt de hoeveelheid borstvoeding dan terug als je start met de pil. In plaats daarvan kun je wel de 'minipil' gebruiken, hier zit maar 1 hormoon in en dat gaat (bijna altijd) wel goed met borstvoeding.

Terug
Bovenaan