Wanneer weer voor het echie na miskraam??

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

ik heb ff een vraagje. Ik heb vorige week een miskraam gehad bij 5,5 week. Nu krijg ik donderdag nog een echo om te kijken of alles weg is. Als ik 'schoon' ben wil ik eigenlijk wel weer meteen verder als jullie begrijpen wat ik bedoel.. anders duurt het nog weer een tijd langer voordat ik weer zwanger kan worden.
Hoorde vandaag ook van iemand die expres die eerste maand na de mk voorbehoedsmiddelen heeft gebruikt om weer helemaal schoon te zijn en na de eerste ongi weer voor het echie te gaan. Hoe denken jullie (en de artsen) erover?? Meteen weer door of ff een maandje rust inlassen??

Groetjes Kwebbel

Hoi
Ik heb ook aan het begin van het jaar een mk gehad met 5 weken.
Wij zijn gelijk verder gegaan met proberen zwanger te worden en ik was die maand daarna gelijk weer zwanger.
Nu ruim 35 weken.
Van mn arts kon ik ook gewoon gelijk weer verder, ik heb mezelf ook niet laten onderzoeken of ik schoon was ofzo.
Het was zo'n korte zwangerschap en mn bloedverlies was zo heftig dat ik niet het iedee had dat ik nog iets in mn baarmoeder had.
Heb nog wel een zwangerschapstest gedaan en die was ook negatief.
Dus veel succes
hoop dat je snel weer zwanger bent.
groetjes jolanda

Dit is wat mij eigenlijk ook wel bezig houdt.
Twee weken terug heb ik ook een miskraam gehad met zeven weken.
De verloskundige raadde mij aan om ook een menstruatie af te wachten.
Mocht alles toch nog niet helemaal schoon zijn, dan zou dat met de eerste menstruatie meekomen.

Maar ik heb ook even op internet gezocht, en het merendeel wat ik daar lees is dat je eigenlijk gelijk weer mag proberen om zwanger te worden.
Dus het is nogal tegenstrijdig.
Daar stond ook zoiets van: Als je lichaam er nog niet klaar voor is wordt het ook niet zwanger.

We hebben nu eigenlijk toch besloten om gewoon te kijken wat er gebeurt.
Ik ben niet zo piepjong meer, en ik zie het toch weer een beetje als een gemiste kans.
Ik wens jullie allemaal heel veel succes en hopelijk zijn we allemaal weer snel zwanger!

Hoi,

Ik heb zes weken geleden een miskraam gehad bij 10 weken zwangerschap.
Ik kreeg toen de boodschap dat we gelijk weer konden proberen om zwanger te worden. Er werd toen inderdaad ook gezegd: "als je lijf er klaar voor is dan wordt je zwanger. Mocht je lijf er nog niet klaar voor zijn, dan wordt je ook niet zwanger". Het advies om een menstruatie af te wachten is ook vaak omdat dan de termijn van de zwangerschap duidelijker te berekenen is.
Ik had anderhalf week na mijn curettage al een eisprong en was dus na 3,5 week al weer ongesteld. Ik vloeide nog een heel klein beetje bij die eisprong en dat is de reden waarom wij het toen niet geprobeerd hebben. Deze maand echter hebben we ons best gedaan. 23 oktober heb ik mijn NOD. Spannend dus!

groet,
Meike

Nog even een klein vervolg....
Mijn laatste regel klopte niet helemaal. Jolanda succes met de laatste loodjes.
En voor de anderen hoop ik natuurlijk dat ze snel weer zwanger zijn.

ik heb een maand terug een mk gehad na 11 weken (missed abortion) en mijn mk is opgewekt mbv cytotec
mijn gyn adviseerde na deze behandeling 1 menstruatie af te wachten en als de mk op natuurlijke wijze is verlopen mag je er gelijk weer voor gaan zei ze

Ze zei dat er na een cytotec behandeling altijd nog wel wat achterblijft en idd dit met de volgende menstruatie mee gaat komen
Bij een natuurlijke mk ben je vaak gelijk wel al schoon

Maar deze vogel gaat voor mij niet op, geen geklus meer dit jaar ik wacht nog even
maar hoop voor jullie natuurlijk snel op leuke berichten!

Hoi,

Ik ben afgelopen juni gestopt met de pil, het was meteen raak, maar na ong 6 weken een miskraam. Helaas. Ik ben naar de verloskundige geweest en daar was ik al helemaal schoon. Ik hoefde niet eerst een ongi af te wachten om weer te beginnen met 'klussen'. Mocht je dan meteen weer zwanger raken dan weet je alleen niet precies wanneer je zwanger bent geraakt, maar het is geen probleem!     En men zegt dat je de 1e maand na je miskraam extra vruchtbaar bent. Dus als jij je er goed bij voelt zou ik zeggen, ga er voor!

Succes!

Groetjes
rietjeh

mijn gyn vertelde dat je dan juist meer kans hebt om meteen of snel zwanger te worden als je meteen weer aan de slag gaat.
Dus hij zei tegen mij, meteen doorgaan.

Terug
Bovenaan