wanneer weer zwanger na een miskraam?

<p>Hoi Allemaal, </p><p>ik ben benieuwd hoe snel er iemand weer zwanger is geraakt na een miskraam? Wij hebben helaas was geode vrijdag bij ons absoluut geen geode vrijdag en zijn wij ons vruchtje/ babytje verloren bij 8 weken. Mijn lichaam had zelf alles helemaal schoongemaakt en na 1 week bloed verlies was alles bij mij helemaal over. Sinds vandaag weer wat witte afscheiding en heb eigenlijk de stille hoop dat eind deze week weer mijn ovulatie is. </p><p>Iemand hier ervaring mee of wellicht nog goede tips, ook voor de angst dat het misschien weer mis zou kunnen gaan?</p><p>Alvast bedankt allemaal  </p>

Hi! 
Wat vervelend dat het mis is gegaan, sterkte!! 
Ik heb vorig jaar met 6 weken een miskraam gehad en was daarna gelijk weer zwanger, na ongeveer 5 weken, cyclus moest even op gang komen. Het is dus zeker mogelijk om weer zo snel zwanger te zijn, bij ons liep dit echter ook uit op een miskraam met 12 weken. Hierna hebben we het even aan de kant gezet omdat we de klap(pen) moesten verwerken. Nu een jaar later ben ik opnieuw zwanger, bewust zolang mee gewacht omdat het toch wel een grote impact heeft allemaal. 
Hopelijk heb jij volgende week je eisprong en ben je snel weer zwanger! Die angst blijft denk ik altijd wel zitten en je moet er ‘vrede’ mee hebben dat het mis kan gaan. Ik probeer het te relativeren door te denken; dan had het nu niet zo moeten zijn. Heeft wel lang geduurd voor ik zo kon denken hoor, is voor mij wel een proces van acceptatie geweest. 
Sterkte en liefs! 

Hi,
Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad. Ik heb eerst een miskraam gehad bij 5 weken, 1x ongesteld weer zwanger, helaas weer een miskraam bij 11 weken. 1x ongesteld en nu 14 weken zwanger.
Hopelijk is het bij jou ook snel raak!

Hoi Alison,
op eerste paasdag heb ik ook een miskraam gekregen met 8 weken. (Dit was tevens ook mijn eerste zwangerschap). 
Ik heb dus geen ervaring, maar ik lees wel graag mee metje topic!

Wat vervelend zeg! Wel heel fijn dat je lichaam het zelf heeft opgelost.
Ik wist afgelopen oktober zeker dat ik een miskraam had (bij 8,5wk). Daarvoor had ik al meerdere dagen bloedverlies maar gaf de echo nog geen uitsluitsel. Gelukkig loste mijn lichaam het ook zelf op, ik was langer dan normaal en heftiger ongesteld. Mijn cyclus was ook wat in de war sindsdien. 
Inmiddels ben ik bijna 14 weken zwanger en alles gaat goed! In februari testte ik weer positief. Achteraf gezien best snel maar destijds vond ik het best even duren.
Mijn tip zou zijn: accepteer dat je angstiger bent en spreek dit uit naar je omgeving en je verloskundige. Ik mocht bij 8weken al een vroege echo en toen ik opnieuw bloedverlies had was hier ook echt aandacht en zorg voor. 

Ik heb begin feb een miskraam gehad met 7 weken, hierna een normale cyclus gehad van 28 dagen. Nu weer bijna 9 weken zwanger. Tot nu gaat alles goed en voelt het ook echt een stuk vertrouwder
heel veel succes :) 

Hoi op 13 maart had ik een miskraam met 8 weken ik was ook weer gauw schoon. Na goed bij houden wanneer mijn eisprong was ( temp was in de war en het vruchtbare slijm ook) ik dacht namelijk al 3 x dat die geweest was. Uiteindelijk zonder een menstruatie weer zwanger 7 weken . 

Terug
Bovenaan