wanneer weer zwanger raken na een miskraam

Hallo allemaal,

Ik heb pas een miskraam gehad. Erg verdrietig allemaal :(( Toch willen mijn vriend en het wel weer zo snel mogelijk proberen. Vandaag belde ik met mijn Vk om even te laten weten hoe het nu met me gaat. Ze zei toen dat als we weer zwanger proberen te raken het beter is om mijn eerste menstruatie af te wachten.Ik ben toen heel stom helemaal vergeten te vragen wat de reden hier van is.
Mijn vraag dus of iemand hier weet waarom ze dit aanraden.

Bedankt alvast!

liefs Dametje

Hallo Dametje,

De reden waarom ze dat zeggen is zodat je precies kan zien hoever je bent. Ook is je cyclus dan weer eens helemaal rond geweest en weet je wanneer je mag/kan gaan klussen.
Het is niet schadelijk om direct zonder mesntruatie weer zwanger te raken. Je weet alleen dan niet of je zwanger bent of dat je cyclus helemaal ontregelt is. Bij veel vrouwen is de cyclus na de mk ontregelt en kan de menstruatie weken uit blijven. Ook is er vaak (kan dus wel) tussen de mk en menstruatie geen eisprong. Vandaar.

Wij wouden dat ook niet en zijn direct weer aan de klus gegaan. Helaas in die periode geen eisprong gehad. De keuze is dus aan jullie.

Grtjs, Keanosmama

Hoi Dametje,
Wij zijn ook na de miskraam nu 45 dagen geleden direct weer begonnen met klussen. Het kon geen kwaad zij mijn vk. Alleen voor hun gemak zouden we even moet wachten.
Ik heb ook na twee weken een test gedaan en die was negatief.
Al een tijdje heb ik last van mijn onderbuik en sinds eergister een beetje bruin bloed.
Dit is vandaag weer helemaal over maar mijn buik voelt weer erg zwaar.
Ik ben vorige week even bij de huisarts geweest maar die vond dat ik maar moest afwachten en a.s dinsdag weer testen.
Ik word er helemaal knetter gek van

Groetjes Peet

Bedankt voor jullie reacties!eigenlijk willen we helemaal niet wachten. Als het weer lukt is dat alleen maar heel erg welkom..en als het geen grotere risico's geeft op complicaties vind ik het onnodig om mijn menstruatie af te wachten. Daarbij voel ik me lichamelijk ook weer helemaal prima. Ook vind ik dat dan zo'n gedoe. Dan zou ik voor een maandje oid weer aan de pil moeten of we zouden condooms moeten gaan gebruiken. Dat hebben we eigenlijk nooit gedaan en ik vind de sex dan ook helemaal niet fijn. Enige optie zou dan zijn dat we geen sex zouden moeten hebben...naja dat vind ik eigenlijk ook onzin.
Ik ben van plan om morgen een testje te gaan kopen...heb zelf wel het idee dat ik geen hormonen meer heb (weet niet of je dat kunt voelen/weten maar al mijn zwangerschapsverschijnselen waren al 2 weken voor mijn mk verdwenen) Goed dan heb ik iig wat meer zekerheid. Oh dat is nog even een vraagje! Als je test negatief aangeeft kan het toch niet zo zijn dat je daarna weer spontaan een positieve test kan hebben? (zonder zwanger te zijn,omdat je cyclus in de war is?) Misschien dom van me maar weet iemand dit?

Vind het nu wel heel spannend hoor! Ik hoop zo erg dat het snel gaat lukken, net als de rest hier waarschijnlijk :)) Ik kan niet wachten toch ik me weer echt kan verheugen op een kindje!...Wat duurt alles ook altijd lang heh...maarja Het is het wachten vast en heel zeker waard!! Ik wens alle toekomstige mama's hierbij heeel veel sterkte met het wachten! Spannend! :))

Liefs Dametje

Hai Dametje,

Als je nu weer gaat testen en deze is negatief, betekent dat je HCG niveau zo laag is dat deze niet meer meetbaar is. Dit kan alleen maar stijgen door een zwangerschap. Dus een negitieve test eerst en dan een positieve test, dat is goed nieuws.. Dan zal je zwanger zijn.

Ik wens jullie heel veel succes! Wij zitten nu in ronde 3 na de mk. Op de 1 of ander gevoel heb ik er een goed gevoel bij. Mijn NOD is pas op 26 juli.. Duimen maar...

Grtjs, Marjoleine

Hallo allemaal,
Hier goed nieuws vanmorgen vroeg een positieve test gehad. Het is nu alleen zo dubbel allemaal. Wij zijn ongelovelijk blij maar ook zo bang.
Ik zo meteen meteen de VK bellen want dat hadden we afgesproken zo. Maar voor iedereen je kan dus snel weer zwanger raken na een miskraam.
Veel succes iedereeen.

Groetjes Peet

Hej Peetje!

Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd! Ik hoop echt voor jullie dat nu alles goed gaat! En kan me goed voorstellen hoe spannend het is nu! Lijkt mij ook ontzettend eng als ik weer zwanger raak. Maar kijk eens hoeveel mensen er op de wereld zijn! Het gaat jullie vast ook lukken een kindje op de wereld te zetten!

Veel sterkte en geluk

xxx

Terug
Bovenaan