wanneer wordt het leuk?

Hoi,
als moeder van een dochtertje van 3 weken wil ik graag weten wanneer het nou echt leuk gaat worden. Momenteel is het alleen eten, huilen, poepen en slapen. Wanneer gaat een baby echt reageren op wat er gebeurt??
Groetjes
 
In de eerste paar weken is het vaak moeizaam! Het is je eerste (?) en alles is nieuw, en inderdaad in het begin is het eten huilen poepen enz... maar dan komt het eerste lachje (soms al met 6 weken) dan komt het brabbelen, ze gaat je herkennen, en gaandeweg wordt het gewoon steeds leuker. Ik had met mijn zoontje iedere keer het gevoel van "dit is de leukste fase" maar toch volgt er iedere keer een nóg leukere fase. Hij is nu 9 maanden en is zijn wereldje drastisch aan het uitbreiden, door het kruipen en een paar voorzichtige stapjes. Maar als antwoord op jou vraag, de één is natuurlijk wat sneller als de ander, maar vaak met een week of 6 tot 8 gaan ze een beetje glimlachen en wat meer op hun omgeving reageren komt in de daarop volgende weken, geniet ervan want het gaat echt supersnel allemaal!!
 
Hoi anoniem,

Ik het me helemaal voorstellen hoe je je voelt onze zoon heeft namelijk 2 maanden lang niets anders dan gehuild een echt huilbaby maar ik zou het voor geen goud willen missen vanaf een week of 8 wordt het steeds leuker en vanaf een maand of 3 a 4 gaan ze steeds meer doen ze leren heel snel dingen dat is gewoon onwijs leuk.

Ze beginnen te brabbelen enzo dus het komt wel. En inderdaad zoals Birgit zegt geniet ervan het is zo om.
 
De eerste 3 maanden wil ik niet graag overdoen. Huilen huilen huilen! Ik dacht echt dat het nooit voorbij zou gaan. Maar vanaf 4 maanden begon het leuker te worden. Iedere keer kon hij iets mee, hij huilde steeds minder, lachte steeds vaker en sliep steeds beter. Nu is hij bijna 11 maanden en ik wil hem voor geen goud meer missen. Hij kruipt, loopt, lacht en breekt tussendoor m'n hele huis af. Maar het is nu echt een mini-mensje.

Dus... hou je taai. ik denk dat ik precies weet hoe je je voelt. Ik had echt geen depressie, maar kon naar mensen zonder kinderen kijken, en denken: die heeft tenminste nog een leven! Maar echt, het gaat over en het wordt, met iedere keer een stapje, steeds leuker, en -achteraf- gaat het supersnel!

Sterkte!
 
Nou anoniem, dat klinkt zelf ook niet zo leuk. Het kan best een beetje tegen vallen in het begin. Die van ons is 2 weken oud en ik vind het af en toe ook zwaar dat er nog zo weinig terug komt. Maar dat betekent niet dat je niet van je kind houdt. Ik ben hartstikke vaak ook ontzettend vertederd door hoe schattig hij eruit ziet. Het lijkt mij echter - net als de vragenstelster wel leuker worden als je wat meer reactie krijgt.

Ik vind het wel jammer overigens, als ik de reacties hierboven zo lees, dat het steeds leuker en leuker gaat worden vanaf 3 maanden, ofwel vanaf het moment dat je zwangerschapsverlof over is. Ik moet dan tenminste weer aan de slag. Jammer dat ik het steeds leukere dan 'parttime' moet gaan doen....
 
Natuurlijk hou ik van mijn dochtertje. Maar het is soms zo enorm zwaar. Ik denk dat we ons daar toch wel een beetje op hebben verkeken toen we dachten dat we er klaar voor waren.
Het lukt me ook nog steeds om met een stralende lach haar te verschonen en liedjes te verzinnen tijdens het voeden. Maar ja, je wilt zo graag een reactie terug, ter bevestiging dat je het goed doet........... . Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben en ik kijk uit naar de komende tijd.
 
Terug
Bovenaan