<p>Even een ‘ik dit er doorheen’ momentje. Mijn kleintje van bijna 1,5 jaar is een lekkere druktemaker. Ontzettend knuffelig, maar ook een grote ondeugd. Ik vond de eerste paar maanden best pittig. Maar het werd gelukkig steeds makkelijker en ik heb mijn zoontje goed leren kennen. De sprongetjes zijn hier altijd een hel geweest, maar ook daar sla je je doorheen en achteraf gezien lach je erom. Maar de laatste 2 weken weet ik af en toe niet wat ik moet. Mijn zoontje is ontzettend hangerig bij mij. Als we ergens zijn is het huilen en drammen totdat hij op schoot mag en dat is dan even goed, maar toch ook weer niet. Alle eetmomenten zijn drama, meneer krijg je amper meer in de stoel gezet en zit hij eindelijk dan vertikt hij het om te eten en zit je tijdens je eten alleen maar met een huilend kind aan tafel. Dit doet hij nu inmiddels ook bij opa en oma als we daar mee eten. Spelen is allemaal niet leuk, eigenlijk alle dingen die hij tot 2 weken geleden nog zo leuk vindt, is nu niet meer. Maar vooral het vele hangen aan me, ik kan geeneens normaal naar re wc of hij ligt al te bleren. Ik dacht dat ik de lastige periodes wel door was en we met elkaar een goede balans hadden gevonden, maar de laatste tijd weet ik gewoon niet meer wat ik af en toe met hem aan moet. Soms zie ik kindjes zo braaf ib een restaurant zitten en mijn schoonouders zeggen ook elke x dat hun kinderen vroegen altijd netjes aan tafel konden blijven zitten, nou die van mij niet en dan begin ook weer die twijfels te komen of je het allemaal wel goed doet pffff het ouderschap is soms toch echt wel lastiger dan ik verwacht had. Wordt het straks allemaal een beetje makkelijker als ze ouder zijn? </p>