Wanneer wordt het makkelijker?

Oh zo fijn dit te lezen. Mijn dochter van (pas) 13 maanden is ook geen stilzitter en hangt mega aan me pff.. rent me achterna als ik even mijn kont keer en vertoont divagedrag om het minste of geringste. Speelgoed kijkt ze niet naar om: ze haalt liever keukenlades leeg of jaagt achter de kat aan.. hopelijk wordt het iets makkelijker als ik haar wat kan uitleggen, maar als ik hier zo lees, gaat dat nog wel even duren.. tot die tijd probeer ik maar zo goed mogelijk om te gaan met haar uuhh.. temperamentvolle gedrag ;)
 
Zal ik zeggen dat ik gister deze topic wilde starten maar nog geen tijd kreeg om mijn haren te kammen van mijn 13mnd oude dochter, laat staan even een verhaaltje schrijven! Nu lees ik dit en begrijp ik ook wel dat het een fase is. Eentje vol met onzekerheden en voor hun het gevoel van dingen willen die nog niet lukken. Gevoed door frustratie dus vastklampen aan het makkelijke. Maar zoooo vermoeiend! Dan heb je 1 dag per week vrij en het voelt alsof je die dag juist minder tijd voor jezelf hebt dan op je werk ? dan zeggen ze: doe je toch je ding als je kind middagdutje doet? Jaaaa tuurlijk. Die is nogal wankel, qua wanneer/hoelang. Vaak juist pas op het moment dat ik het opgeef en haar meeneem naar de winkel, of om 17.00u als ik even de blik en plastic wegbreng gooit ze er nog een half uur op zodat ik om 20.00u nog steeds eentje wakker heb. Dus dan nog geen tijd voor mezelf gehad tijdens haar ‘dutje’. En ze word gemiddeld 5x per nacht even wakker (ga ik dan geen water en speentje geven dan word ze helemaal wakker) dus als zij smiddags wel gewoon thuis slaapt, dan doe ik dat natuurlijk ook! Ik dacht werkelijk dat het mij nooit zou gebeuren: als een slons erbij lopen. In de eerste maanden was het echt heel gemakkelijk ? uren tijd voor mezelf...nu eist ze constant entertainment, en inderdaad eten geven is ook een half uur per x weer kwijt. Hoe vaak ik wel niet tot 10 moet tellen op een dag, en hoe vaak ik dat juist vergeet uit boosheid ??‍♀️ allemaal totaal niet wat ik me had ingebeeld..maar in het openbaar is het een engel en zullen de mensen waarschijnlijk niet begrijpen waarom ik er als een zombie-trol bij loop ? wat ik alleen kan wijten aan het feit dat het nieuwe, niet saaie, avonturen voor haar zijn...en dan heb je heel soms van die dagen dat ze wel zelfstandig speelt en niet elke minuut jengelt om aandacht en je dus wel een berichtje op een forum kan schrijven ? hopelijk worden die dagen er steeds weer meer ja. Ik wens het alle mamas die dit meemaken. Heel veel succes en thanks voor de mogelijkheid om ook eens lekker te kunnen klagen over onze wondertjes ?❤️
 
Lieve mama's
volgens mij komen we allemaal wel eens op zo'n punt, van over je oren tot achter het behang zeg maar...
wanneer het makkelijker wordt? Geen idee, de fases worden intensiever maar ook weer anders omdat je beter kan communiceren. Volgens mij mogen we best een beetje strenger zijn, kids hebben die duidelijkheid nodig. Gevalletje negatief gedrag negeren, positief gedrag prijzen.
Dus ik bepaal wat je eet, jij hoeveel. Eet je niet? Prima, bordje blijft staan... ze krijgen vanzelf trek.
Drama gedrag, prima maar niet in mijn buurt. Even lekker op je kamertje rustig worden.
En vooral niet toegeven, zodra ze toch mee mogen naar de wc kan je de komende 5 jaar die 2 minuten me-time wel vergeten ?
 
succes mama's, de fases gaan voorbij maar voor je het weet staat de volgende op de stoep ?
 
Hoi hoi
Hier ook zo'n druktemaker.
Ten eerste trek je niks aan van wat andere zeggen of hoe andere kinderen erbij zitten in een restaurant!
Jou kind is zijn eigen ik anders dan jij ik de buurman buurvrouw opa of oma.
Onthoud dat! Is belangrijk .
En probeer tijd voor jezelf te nemen regel een oppas laat papa oppassen of opa en oma gewoon 1x in de week even opladen.
Mijn kind heeft vaak ook buien maar ben er nu heel nuchter ingeworden net ook kapper is normaal altijd een feestje nu drama. Ben heel makkelijk kapster als jij kan knippen lekker laten brullen want de tranen waren er niet hoor.
Het is allemaal hun manier van uiten en dingen duidelijk maken ookal zijn ze voor ons onduidelijk zeg ook tegen opa en oma dat die vergelijkingen jou onzeker maken en je doen twijfelen aan jezelf 
 
Ik geloof echt dat je het heel goed doet!!!misschien alleen een beetje op bent. Elke leeftijd kent deze periode dat je even niet meer kan maar echt je krijgt er zoveel voor terug!
 
Terug
Bovenaan