Wanneer zelf 's ochtends douchen en opmaken

Als een geoliede machine gaat het hier: Een van ons doucht eerst, de volgende neemt Stijn mee onder de douche, die dan door de eerste wordt overgenomen om af te drogen en aan te kleden... Als dat niet lukt, dan wacht ik tot Stijn slaapt en loop ik dus de hele morgen in m’n campingsmoking  .  

Meestal ligt Thom nog te slapen en kan ik 's morgens rustig douchen. Als hij al wel wakker is geef ik hem wat te spelen in zijn bed, waar hij zich wel even mee vermaakt en dat is dan ook geen probleem.
Groetjes mv Thom

Ik douche altijd 's avonds. Als ik Dean 's morgens uit bed haal, kleed ik hem eerst aan. Daarna eten en dan kleed ik mezelf aan. Dean zit dan nog in de kinderstoel of kruipt wat rond. Geen probleem hoor.

Groetjes,
Nelly.

Ik douche altijd 's ochtends. Ik neem Wieteke gewoon mee naar de badkamer en die vermaakt zich daar terwijl ik me douche (vooral door het open en dichtdoen van de douchedeurtjes op dit moment). Daarna gaat ze gewoon bij ons op de kamer spelen terwijl ik me verder klaar maak!
Het is een makkelijk kind, zolang ze me maar kan zien vermaakt ze zich wel.

Groetjes,
Geeske & Wieteke.

Bij ons gaat het net als bij Geeske.
Vaak neem ik Stef gewoon even mee de badkamer in. Soms gaat ie dan daarna zelf in bad als ik mijn ochtendjas nog aan heb. Ik kleed hem dan een beetje aan en doe hem naar bed. Daarna kan ik mezelf aankleden.

Maar meestal.....Wacht ik lekker 2 uurtjes tot Stef weer slaapt en dan heb ik het rijk voor mij alleen. Dan kan ik dus rustig douchen en aankleden. En een ochtendje ochtendjas is best lekker relaxed!

Liefs Annet

Ik sta om 06:30 op en hoop dan op een half uurtje voor mezelf, meestal gaat dit goed en als Linde echt niet meer kan wachten gaat mama tussen de bedrijven door.
We moeten natuurlijk wel om 08:20 fris en fruitig bij school staan.
Op de dagen dat ik werk is het rennen en vliegen want  dan breng ik Linde eerst naar opa en oma of het kdv en fiets dan nadat ik Roos naar school heb gebracht door naar mijn werk ( klein half uurtje fietsen ).
Als ik daar aankom heb ik wel het gevoel er al een dagtaak op te hebben zitten.
Aangezien Roos 5 dagen per week naar school gaat kijk ik uit naar de zondag  de roostervrije dagen, studiedagen en de vakanties, heerlijke  die ochtenden waarop niets hoeft.  

groetjes Daniëlle

Hi,

Bedankt voor jullie reacties en leuk om te lezen hoe iedereen door de ochtendspits heenkomt. Ik denk dat ik ook maar ga proberen om haar mee te nemen naar de badkamer en dan te gaan douchen. Kijken wat ze doet.

Haar in bed laten vind ik niet een optie, want dan gaat ze keihard brullen. Daarnaast vind ik ook dat haar bed is om in te slapen en niet om in te spelen. Ze weet nu dat haar bedje lekker slapen betekend en dat ik graag ook zo houden .

Ze is wel een beetje bang voor het geluid dat mijn fohn maakt. Ach weet je wat, ik ga gewoon kijken wat het beste uitpakt bij ons.

Groetjes
Brootje

Terug
Bovenaan