wanneer zelf eten met een lepeltje?

Onze kleine man wilde ook graag alles zelf doen. En ondanks de knoeiboel, hebben wij hem z'n gang laten gaan. Wel krijgt hij een kuipslabje om..... In het begin deden we het ook vaak samen, dus allebei een lepel en terwijl hij zich zat te concentreren op het knoeien:) kon ik hem hapjes geven.

Groetjes
 
Mijn oudste wordt heel graag gevoerd, houdt niet van vieze handjes, ha ha! Liefst niets zelluf doen, de kleine luilak ;-).
Het duurde dus ook even voordat ik door had dat hij zelf kon lepelen (opeens deed hij het, toen ik even in de keuken bezig was en het hem waarschijnlijk te lang duurde). Hij kon het wel meteen erg goed, dus wellicht was de motoriek al een tijdje aanwezig. Ik denk dat hij 22 maanden was.

Nu is hij 2,5 jaar en nu kan hij pas echt 'zelfstandig' eten: zelf de lepel volscheppen en dan naar de mond brengen. Aan de vork prikken begint nu een beetje te komen. Maar zelfs nu vindt hij het nog steeds heerlijk om dit af te wisselen met voeren, ha ha... (bij tijdgebrek doe ik daar ook niet moeilijk over).
 
Terug
Bovenaan