wanneer zitten en kruipen?

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Kunnen jullei kleintje al uit zichzelf zitten? En kruipen? Ik kan niet wachten tot mijn zoontje zover is, maar voorlopig vermaakt hij zich nog met alleen omrollen. Helaas... Hij is nu bijna 9 maanden. Is dat laat of ben ik gewoon wat ongeduldig?

Groetjes Judith

Hoi Judith,

Nou Sven is nu 8 maanden en rolt ook nog 'alleen maar' om.
Bij het CB zeiden ze dat kindjes zo rond de 10 maanden gaan tijgeren dus dan heeft hij nog even.
Sven kan wel aardig goed zelf blijven zitten maar dan moet ik hem wel neerzetten.
Kindjes bepalen zelf hun tempo dus maak je nog maar geen zorgen hoor, het komt vast wel (en daarbij komt nog dat jongetjes over het algemeen ook nog wat langzamer zijn dan meisjes....).

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

hey,mijn meiske is nu 8 1/2 mnd en kruipt achteruit en tygert/kruipt een beetje vooruit.
ieder kind heeft z''n eigen tempo,zo mijn neefje bijv die is 5dgn ouder dan ons meiske en die rolt ook 'pas'sinds kort verder ook nog geen kruipen etc,terwijl hij al wel 2 tanden onder heeft en 1 boven op doorkomen staat.
dus zo zie je maar het gaat bij ieder kindje anders.
ik zou me er niet zo druk over maken..het komt allemaal vanzelf

hoi judith

roan is nu 9.5 maanden en kan al een tijdje zitten en begint zich nu in de box op te trekken maar meer nog niet en hij lijkt een heel klein beetje voor en achteruit te wippen als hij zit maar ook hij kruipt nog niet maar ik denk dat het niet meer lang duurt, het ziet er wel erg grappig uit in ieder geval....

gr mascha

Mijn zoontje is 9 maanden en kan sinds 3 weken rollen. En hij duwt zichzelf achteruit als hij op zn buik ligt.

Zitten kan hij helemaal niet, optrekken doet hij ook niet. Het is allemaal afwachten. (hij staat wel onder controle bij kinderarts vanwege zijn achterstand)

Als het je onzeker maakt zou je kunnen vragen of de kinderfysio eens kan meekijken. Die had voor ons wel goede tips.

Groetjes,
Eveline

Hoi,

Stijn (14-06-2007) gaat zitten, staan, loopt langs de tafel, kruipt, tijgert,kan al even los staan en is druk aan het oefenen met oversteken tussen de tafel en de bank.

Groetjes van marloes

Hoi hoi,

Jennifer kan aardig goed zitten, maar niet uit zichzelf. Ze begint wel al buikspieren te doen hihi.. grappig gezicht en gisteren hield ze zich vast aan de spijlen van haar bedje. Maar goed in de gaten houden.
Sinds 2 weken gaat ze in haar achteruit! Maar nog niet de hele kamer rond hoor, verder dan een paar meter gaat ze nog niet.

Gr. Ilone
Jennifer is bijna 9 maanden, nog 1,5 week

Hoi Judith,

Ik zou mij niet teveel zorgen maken. Martijn is nu 9 ½ mnd en sinds 2 weken kruipt/tijgert hij pas vooruit. Zitten kan hij alleen als ik hem neerzet. Hij probeert nu wel zich op te trekken maar dat lukt nog niet. Voordat hij dit allemaal kon deed hij niet heel veel meer dan alleen maar op zijn plek liggen en rondjes draaien. En toen hij eenmaal achteruit begon te tijgeren ging hij ook erg snel voor uit tijgeren.

Grt José

Terug
Bovenaan