wanneer zonder slaapje?

Hallo allemaal,
Ik vroeg me af wanneer jullie kindjes echt zonder slaapje konden.
Onze zoon is nu 1 1/2 en slaapt nog 1 x per dag. Het wordt voor hem steeds lastiger om 's middags te gaan slapen.
Graag hoor ik jullie ervaringen
 
hoi,

vaak geven ze t toch wel zelf aan hoor. en kan je t wel aan ze merken. Vaak als ze stoppen met hun middagdutje gaan ze savonds ook wat eerder naar bed toe. Mijn zoontje is bijna 2 en slaapt elke dag nog zo'n 3 uurtjes tussen de middag. altijd rond een uur of 12 pakt ie zn tutje en zn knuffel en moet ik m oppakken om    naar bed te brengen. dus die slaapt voorlopig nog wel smiddags!!!

zolang je zoontje niet aan geeft dat ie naar bed wilt laat je m gewoon spelen. vaak worden ze tussendoor wel een moe, krijgen ze een dip, dan kun je m ook even lekker op de bank laten liggen en een tekenfilm aan zetten. Dan rusten ze toch uit en willen ze eigenlijk ook niet naar bed. Tip van mijn schoonzus. na de film zijn ze vaak weer lekker uitgerust en gaan ze weer spelen. Maar omdat ze hun dutje niet gehad hebben gaan ze vaak wel een uurtje of anderhalf eerder naar bed  dan normaal.

hopelijk heb je er iets aan .

groetjes
 
JJ,
Volgens mij hangt het af van de uren slaap 's nachts, en het totaal aantal uren slaap.Kinderen van anderhalf hebbenzeker nog 13 tot 14 uur nodig (in 24 uur tijd).
Dus kijk even wat deslaaptijden voor 's nachts zijn, dan weet je hoeveel er overdag misschien nog geslapen moet worden.
Verder kan het nog zijn dat je je kind net iets te vroeg of te laat in bed legt. In het tweede geval kunnen ze (weet ik uit ervaring) huilerig worden en net over hun slaap heen raken.
En van de oudste   (bijna 3) weet ik dat hij genoeg gegeten moet hebben om te kunnen slapen (even een extra boterhammetje).
Succes.

 
Hai,

Mijn dochtertje is nu net 2 en ik heb na een half jaar in een soort tussenfase te hebben gezeten haar slaapje afgeschaft met als gevolg dat ze nu om 7 uur s avonds heerlijk in haar bedje ligt en er de volgende ochtend pas om 7 uur weer uitkomt. Toen ze in de tussenfase zat sliep ze soms een uurtje tussen de middag en had ze s avonds zoveel energie over dat ze tot 10 uur vrolijk liep te spelen en niet eens vervelend of hangerig werd. Voor haar wel leuk maar voor jezelf niet echt geweldig.

Het gaat nu zonder slaapje gelukkig een stuk beter en overdag is ze na een week of 2 wennen een stuk vrolijker.

succes ermee!

groetjes Tanja
 
hoi hoi,

mijn zoontje is nu 22 maanden en doet niet meer alle dagen een middagdutje. Hoewel ik het graag zou willen is hij soms zo energiek en hyper dat een dutje gewoon niet lukt. Ik leg hem dan wel op bed, maar dan huilt hij zo lang (soms wel een uur- met troosten tussendoor) dat ik uiteindelijk de wekker bij hem zet en zeg dat hij na de 'piep piep' ( (na 1,5 uur) uit bed mag. Sommige dagen laat ik hem daarin  gewoon maar spelen en eigenlijk merk ik dat hij iets eerder dan normaal s avonds moe - en vervelend - wordt en dat leg ik hem op bed. Hij wordt dan niet eerder of later wakker s ochtends, dus ik vermoed dat hij gewoon 'over' zijn slaapje heen is.
Mijn tip dus, kijk naar je kind wat hij doet wanneer je hem wel/ niet laat slapen s middags. Wordt hij dan s avonds eerder moe, slaapt hij s nachts nog goed, wordt hij s morgens niet te vroeg wakker ....? En pas hier je strategie op aan. 1,5 jaar is wat vroeg om niet meer in de middag te slapen, maar kinderen verschillen erg in behoefte. Dus het kan best dat jouw kind z'n slaapje niet meer nodig heeft.

succes steef
 
Mijn dochtertje, pas 2 jaar geworden, heeft ook nog wel behoefte aan haar middagslaapje.
Net als ik net hierboven heb gelezen is ze dan vaak nog tot 10 uur wakker. Zeker nu het 's avonds nog lang licht is.
Maar de hele dag doorhalen red ze ook nog niet. Best lastig. Soms slaapt ze ruim 2 uur maar haar na een uurtje wakker maken is ook geen optie want dan is ze echt niet te genieten!!!
's middag slapen heeft z'n voor en nadelen. Vaak nog even de kans om nog even wat te doen maar als we weg willen dan is het ook wel weer vervelend om te wachten tot te "eindelijk" een keertje wakker wordt.
Maar ja kleine meisjes worden heel snel groot.
 
Hallo,

Mijn zoontje wordt bijna 2 en heeft ook nog zijn slaapje nodig.
Na het broodje eten gaat hij op bed en tegen 14.00/14.30 wordt hij weer wakker.
Ik denk idd zoals de meeste moeders hier ook hebben gezegd dat je zelf wel een beetje kunt aanvoelen wanneer je kindje het slaapje niet meer nodig heeft.

En ik vind het ten 2e ook wel lekker dat hij nog slaapt,heb ik even tijd voor mezelf
 
Hallo,

Mijn zoontje wordt bijna 2 en heeft ook nog zijn slaapje nodig.
Na het broodje eten gaat hij op bed en tegen 14.00/14.30 wordt hij weer wakker.
Ik denk idd zoals de meeste moeders hier ook hebben gezegd dat je zelf wel een beetje kunt aanvoelen wanneer je kindje het slaapje niet meer nodig heeft.

En ik vind het ten 2e ook wel lekker dat hij nog slaapt,heb ik even tijd voor mezelf
 
Terug
Bovenaan