wanneer zonder slaapje?

quote: MVJ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-07-2005 13:28:42'));

Hallo,

Mijn zoontje wordt bijna 2 en heeft ook nog zijn slaapje nodig.
Na het broodje eten gaat hij op bed en tegen 14.00/14.30 wordt hij weer wakker.
Ik denk idd zoals de meeste moeders hier ook hebben gezegd dat je zelf wel een beetje kunt aanvoelen wanneer je kindje het slaapje niet meer nodig heeft.

En ik vind het ten 2e ook wel lekker dat hij nog slaapt,heb ik even tijd voor mezelf



oeps sorry,2 x dat was niet de bedoeling
 
mijn dochter is bijna 3 en slaapt smiddags nog 11/2 a 2 uur
en savonds gaat ze om 1/2 8 naar bed en smorgens om 6 uur weer op.
ze heeft dat slaapje echt nog nodig,verbruikt erg veel energie overdag.
groetjes noelle
 
Hoi,
Mijn oudste dochter is 3 jaar en 10 maanden en slaapt sinds een maand of 2 niet meer 's middags. Ze heeft er wel nog 2 à 3 x per week behoefte aan. Soms laten we haar dan ook slapen maar met het gevolgd dat als we haar om 20.00 uur in bed leggen ze tot zeker 21.30 uur rondspookt. Dus nu leggen we haar   's middags niet meer in bed. Daarbij gaat ze over 2 maanden naar de basisschool.
Maar uiteindelijk is het bij ieder kind natuurlijk weer anders.
Groetjes,
Bianca
 
hoi mijn mannetje is 2 jaar en 2 mnd en slaapt soms wel en soms niet smiddags hangt er gewoon van af hoe druk hij het heeft en waar we zijn thuis gaat ie echt niet slapen maar op de fiets wel. liever heb ik niet dat ie gaat slapen want hij valt dan pas om een uurtje of half 4 in slaap en kan dan echt niet om half 7-7 uur op bed. maar als ie wel in slaap valt dan maak ik em na een uurtje wel wakker dan is ie wel even niet te genieten en wil nix maar dat gaat snel genoeg wel weer over als ik even naar buiten ga met hem om boodschappen te doen ofzo. als hij niet slaapt smiddags dan kan ik em zo om half 7 op bed doen dan vraagt ie er zelf om en dan gaat ie ook niet moeilijk doen en valt na zijn verhaaltje ook zo in slaap, heerlijk dan heb ik  de hele avond  voor mezelf en loopt ie niet te ouwehoeren tot een uurtje of 10
 
Hoi,
Ik heb een zoon van 3 jaar en 5 maanden en die slaapt af en toe nog 's middags. We laten het sinds kort aan hem over of hij wil slapen. Als hij te lang 's middags slaapt dan ligt hij 's avonds wel tot 21.30 uur te zingen en te praten in zin bed (waar hij dan al voor 20.00 uur in ligt).
Onze 2e zoon is 1 jaar en 7 maanden en met hem zijn we sinds kort overgegaan op 1 slaapje maar hij heeft er wel veel moeite mee. Hij wordt erg vervelend (jengelig en hangerig) als hij moe is en soms leggen we hem ook nog wel 2 keer in bed. Als ik hem vraag of hij moe is en wil slapen loopt hij zo naar boven toe.
Ik laat het maar gewoon van het kind afhangen. Als ze jengelig zijn heb je er tenslotte ook niks aan en maak je het jezelf en je kind alleen maar moeilijk.
Groeten
 
 
Terug
Bovenaan