Wanneer zouden jullie naar de huisarts stappen??

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben gewoon even benieuwd wanneer voor  jullie het moment zou komen dat jullie naar de huisarts zouden stappen of naar de huisarts gestapt zijn...

Ik zelf zit in ronde 9 straks (bezig sinds nov 2005) Ik zit nog op mijn ongi te wachten, maar is laat dit keer, maar ik heb volgens mij weer  geen echte zwangerschaps-symptomen en ik ben de laatste tijd wel vaker een week te laat).

De laatse 3 cycli ben ik dus steeds te laat, voordat ik ooit op mijn 16de met de pil begon was ik om de 7 of 8 weken ongi met veel buikpijn en stolsels en de laatse tijd heb ik dat weer... Ikzelf heb eigenlijk altijd het gevoel gehad dat er daardoor iets niet goed zat van binnen... Ik heb nog niet getempt, maar gebruik sinds 3 maanden wel persona en die geeft wel een eisprong aan...
Maar goed op de een of andere manier vertrouw ik mijn eigen lichaam niet zo, maar ik vind het nog al een stap om naar de huisarts te stappen.

Dus ik ben benieuwd wanneer kwam of komt voor jullie dat moment??

Groetjes! Jelka

Dag Jelka,

Tsja, wanneer gaat iemand naar de dokter? Ik zou na 9 maanden zeker wel naar de dokter gaan. Natuurlijk is dat een hele stap, maar het gaat er toch om dat je zwanger raakt?! Een dokter heeft beroepsgeheim, dus je hoeft niet bang te zijn dat meteen de hele stad weet dat je zwanger probeert te raken.
Als je heen gaat, zou ik me alleen niet af laten schepen met; zie het eerst maar een jaartje aan... Wanneer jij van jezelf weet dat je soms 7 weken hebt tussen je ongi's, lijkt me dat reden genoeg om naar de dokter te stappen. Je kansen om zwanger te raken zijn misschien niet kleiner, maar je hebt wel minder kansen omdat je minder eisprongen hebt.
Ik zou dus zeggen; vertel de dokter dat je al ruim een jaar bezig bent en dat je cyclus erg lang duurt.

Groetjes,
Marian

Hi!

Inderdaad een moeilijke stap, volgens mij is het voor iedereen verschillend
wanneer die gezet gaat worden.

Aan de ene kant wil je natuurlijk heel graag zwanger worden en heb je er alles voor over, maar aan de andere kant....is wel een heel gedoe en misschien gebeurt het vanzelf.

Ik zou toch een afspraak maken met de HA alleen al om even met een deskundige te kunnen praten, er zijn zoveel meiden met een onregelmatige/ lange cyclus. Misschien kan in jouw geval relatief snel de oorzaak en een oplossing worden gevonden!

Sterkte ermee!

Liefs Annemiek

Hoi,
Ik zou gewoon naar de huisarts stappen, wat heb je te verliezen? Dan weet je iig of er wel of niets is. En laat je niet afschepen door je arts, zeg dat je een jaar bezig bent ofzo. Ik ben ook naar de huisarts gegaan (na 7 maanden), hij heeft eerst wat bloedtestjes bij mij gedaan en een sperma onderzoek bij mijn vriend. Daar kwam niks uit en nu ben ik 1x naar de gynaecoloog geweest. Nu moet ik weer bloed laten prikken en dan weer terugkomen.

Gewoon doen dus!
Succes

Hoi Jelka,
Je moet vooral doen wat je gevoel zegt!
Zegt jouw gevoel dat er iets niet klopt, bel dan gewoon die huisarts en maak een afspraak. De huisarts geeft als het goed is jouw een goed advies. Ik zou als ik jou was niet gaan liegen, wat schiet je ermee op? Houd je toch geen beter gevoel aan over en de mallemolen is nou ook geen pretje. Als er echt dingen zijn die niet kloppen, gaat een goede arts ook niet aanklooien......
Geef alles goed aan en vraag als je dat wil om naar een gyn te mogen, schrijf alles op zonodig waar je last van hebt.
Zelf ben ik na 1 jaar naar de huisarts gegaan, ben na 9 maanden gaan tempen.
Hij gaf een eisprong aan, maar dat wil dus niet altijd wat zeggen, want mijn eitjes rijpen niet goed. Heb nu een cyclus van 38 dagen, maar was 84 dagen en is langzaam omlaag gegaan. Ik ben blij dat ik na 1 jaar gegaan ben, want anders was ik spijt gaan krijgen en dacht ik bv na een half jaar extra, was ik maar eerder gegaan.
Het is inderdaad voor iedereen verschillend.
Veel succesGroetjes

Dank je wel voor jullie adviezen!
Inderdaad denk ik dat ik toch wel de stap ga zetten, ik wacht eerst even mijn ongesteldheid af en dan zal ik gaan.

O ja even voor de de duidelijkheid ik heb nu dus vaak een cyclus van 5 weken (ben nu 27), maar op mijn 16de vóórdat ik met de pil startte, omdat ik altijd zoveel pijn had, had ik een cyclus van 7 of 8 weken...

Groetjes! Jelka

Het kan zijn dat je huisarts inderdaad zegt om af te wachten, 5 weken is volgens mij best goed. Zeg er wel bij van die stolsels enzo hoor en vraag anders zelf om doorgestuurd te worden, elke huisarts doet het anders.....
Ik hoop dat hij je kan geruststellen en/of helpen.
Het is moeilijk om af te wachten inderdaad, je lichaam doet vaak erg raar en je wordt vaak ongerust. Laten we hopen dat alles goed is bij je

Deez reageerde vandaag om 10.19:

Het kan zijn dat je huisarts inderdaad zegt om af te wachten, 5 weken is volgens mij best goed. Zeg er wel bij van die stolsels enzo hoor en vraag anders zelf om doorgestuurd te worden, elke huisarts doet het anders.....
Ik hoop dat hij je kan geruststellen en/of helpen.
Het is moeilijk om af te wachten inderdaad, je lichaam doet vaak erg raar en je wordt vaak ongerust. Laten we hopen dat alles goed is bij je

Sorry  ik weet niet hoe je moet "quoten" maar dankjewel...

Groetjes jelka

Terug
Bovenaan