Wanneer zouden jullie naar de huisarts stappen??

O ja waar ik dan naar benieuwd naar ben, weten jullie uit ervaring of de huisarts dan al gelijk actie gaat ondernemen (bloed prikken of onderzoeken ofzo??)...

Groetjes, Jelka

Hoi,
zelf zijn wij na 1 jaar proberen naar de huisarts gegaan.
We kregen te horen eerst 2 maanden te temp. en dan weer terug komen.
Ik blijk gewoon een ei-sprong te hebben, maar ondertussen   waren we wel weer 3 maanden verder. Dan 2 maanden op de dag van ei-sprong "klussen", ben ik dan nog niet zwanger, dan weer terugkomen. In totaal 5 maanden verder.

Wat ik wil zeggen: zorg dat je dit alles al gedaan hebt, want dan bespaar je jezelf   veel tijd. Uiteindelijk waren wij, na anderhalf jaar bezig te zijn,  pas in het ziekenhuis.
Ik wil jou en ook een iedere ander, veel verloren tijd besparen. Wees de huisarts voor, zorg dat je temp. schema's hebt, en op de dagen dat je vruchtbaar bent, geklust hebt, maar het nog steeds niet lukt. Dan kom je veel sneller in het ziekenhuis en bespaart jezelf veel stress en onzekerheid.

Bij ons blijkt niets aan de hand te zijn, wjj moeten nu 1 jaar wachten, voor ze ons verder helpen. Had ik alles eerder gedaan, dan hoefde ik nu nog maar  6 maanden te wachten.

Misschien vinden ze bij jou wel iets, dan ben je er op tijd bij en hopelijk kunnen ze jou helpen en ben je snel zwanger.

Hopelijk heb je iets aan mijn info.

Veel liefs van Gré

Oh en Jelka,
het kan zijn dat de huisarts je man/vriend een verwijsbrief mee geeft om zijn zaad te laten onderzoeken.
Volgens mij kreeg mijn vriend direct bij de eerste bezoek aan de huisarts, dit al mee.

Ik heb verder geen onderzoek gehad (bloedprikken e.d) Dit was pas vanuit het ziekenhuis.

Liefs van gré

Gre reageerde vandaag om 14.12

Hoi,
zelf zijn wij na 1 jaar proberen naar de huisarts gegaan.
We kregen te horen eerst 2 maanden te temp. en dan weer terug komen.
Ik blijk gewoon een ei-sprong te hebben, maar ondertussen   waren we wel weer 3 maanden verder. Dan 2 maanden op de dag van ei-sprong "klussen", ben ik dan nog niet zwanger, dan weer terugkomen. In totaal 5 maanden verder.

Wat ik wil zeggen: zorg dat je dit alles al gedaan hebt, want dan bespaar je jezelf   veel tijd. Uiteindelijk waren wij, na anderhalf jaar bezig te zijn,  pas in het ziekenhuis.
Ik wil jou en ook een iedere ander, veel verloren tijd besparen. Wees de huisarts voor, zorg dat je temp. schema's hebt, en op de dagen dat je vruchtbaar bent, geklust hebt, maar het nog steeds niet lukt. Dan kom je veel sneller in het ziekenhuis en bespaart jezelf veel stress en onzekerheid.

Bij ons blijkt niets aan de hand te zijn, wjj moeten nu 1 jaar wachten, voor ze ons verder helpen. Had ik alles eerder gedaan, dan hoefde ik nu nog maar  6 maanden te wachten.

Misschien vinden ze bij jou wel iets, dan ben je er op tijd bij en hopelijk kunnen ze jou helpen en ben je snel zwanger.

Hopelijk heb je iets aan mijn info.

Veel liefs van Gré

Hoi Gré,

Ik heb zeker wat aan je info, dankjewel!
Maar je bedoelt dus te zeggen dat ik beter eerst nog kan tempen voordat ik naar de huisarts stap?

Ik gebruik wel persona, ik weet niet of je het kent, maar dat is eigenlijk een apparaat voor de anti-conceptie, waarbij je een paar keer in je cyclus een urinetest moet doen, dit apparaat geeft wel een eisprong aan, 2 weken voor mijn menstruatie... Misschien is dat al wel voldoende bewijs??

Ik heb mijzelf toch maar voorgenomen om volgende week samen naar de huisarts te gaan, inmiddels is mijn menstruatie vandaag weer begonnen helaas, dus weer een ronde voorbij zonder resultaat...
Ook zal ik alles eerlijk vertellen hoe lang we bezig  zijn etc., ik vind het toch niet fijn om te gaan liegen en draaien... Maar ik zal er wel bij zeggen dat ik toch graag meer wil weten...

Ik zal jullie op de hoogte houden!

Groetjes, Jelka

hoi hoi

ik zit met hetzelfde, we zijn in juni 2005 gestopt met de pil   we hebben ook 2 maanden getempt en zijn nu bezig met ovu testen (dit is de 3e maand)    met het tempen kon ik niks uit wijs worden en heb de gravieken ook niet meer, heb ze uit frustratie verscheurd hihi
maar de ovutest gaf steeds een duidelijke eisprong aan.
we zouden eigenlijk afgelopen maand naar de HA maar die is op vakantie dus wachten we nog een ronde af. als ik nu weer ongi word ga ik wel heen.
ik vind het wel heel eng maar wil ook wel weten of alles ok is in ons lichaam of dat we gewoon geduld moeten hebben.
ik ben overigens wel   regelmatig ongi tussen dag 29 en 32
morgen zit ik op dag 12 en ga ik weer beginnen met de ovu testen.
en begnt de klustijd weer.

veel succes liefs wilma

Hoi Jelka,
Daar zijn we weer haha.
Onze huisarts heeft niks gedaan, hij heeft alles overgelaten aan ziekenhuis.
Mijn templijst gaf eisprong aan, maar liet dus niet zien dat mijn eitjes niet goed rijpten.
Dus ben nou aan de hormonen. Persona zal hij ook wel genoegen mee nemen denk ik, volgens mij is dat hetzelfde principe.
Veel succes in ieder geval

Deez reageerde gisteren om 20.29

Hoi Jelka,
Daar zijn we weer haha.
Onze huisarts heeft niks gedaan, hij heeft alles overgelaten aan ziekenhuis.
Mijn templijst gaf eisprong aan, maar liet dus niet zien dat mijn eitjes niet goed rijpten.
Dus ben nou aan de hormonen. Persona zal hij ook wel genoegen mee nemen denk ik, volgens mij is dat hetzelfde principe.
Veel succes in ieder geval

Dankjewel voor je reactie, is toch fijn om te weten wat je dan een beetje te wachten staat.
Ik ga ws. donderdag naar de huisarts, maar ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes, jelka

Terug
Bovenaan