Wanneer zwanger na ovulatietest

BernicevdB

New member
Ik ben even een vraagje.
Wij zijn nu 6 maanden bezig met proberen voor ons 2de kindje. En ben nu sinds 3 maanden begonnen met ovulatietesten omdat mijn cyclus heel onregelmatig is. Nu had ik gisteren en vandaag een positive ovulatie test, na de derde maand testen. En heb hoop dat het deze maand wel raak is. Heeft iemand ervaring met ovulatietesten, en hoe lang het bij jullie duurde voordat het raak was?
 
De test van vandaag telt niet. Gisteren positief is vandaag of morgen eisprong. Meer informatie geeft een ovulatietest niet en verder moet je lichaam het toch echt zelf doen. In mijn optiek geeft een ovulatietest niet meer kans op zwangerschap maar wel meer inzicht in je cycli. Kijk vooral naar de signalen van je lichaam. Ik heb zelf een paar cycli ClearBlue gebruikt. Dat gaf mij ten tijde van het traject inzicht. Ik had wel medicatie nodig om zwanger te raken ipv ovulatietesten.
 
In totaal 8 maanden bezig geweest, waarvan 6 maanden met testen. Tijdens de cycli waarin ik testte ook altijd ervoor gezorgd dat onze timing goed was. En de 6e poging afgelopen november was het raak.

Ben 36 jaar en dit is ook ons 2e kindje. Heb al een dochter van 3.
 
Terug
Bovenaan