Wanneer zwanger na stoppen pil?

Niessie27

New member
Hi allemaal,

Eventjes nieuwsgierig hoe lang na stoppen met de pil werden jullie zwanger?

Ik wil binnenkort met de pil stoppen, slik al echt jaren de pil dus zou niet precies weten wat mijn cyclus is. Online vind je wisselende verhalen over wanneer vrouwen worden na stoppen pil. Dus daarom nieuwsgierig hoe dat bij jullie ging?
 
Vijf maanden na het stoppen werd ik zwanger maar verder dan een biochemische zwangerschap kwam het niet. Pas een kleine twee jaar later weer zwanger. Die bleef wel plakken.

Ben ook van mening dat je ook hier verschillende verhalen zal lezen en je eigenlijk niets met die informatie kunt.
 
bij mijn eerste kind was ik zwanger met 6 maanden ( was November gestopt met de pil en was in Mei zwanger) zat van te voren aan de prikpil ( zoeen 5 jaar).. daarna over gegaan op de gewone pil die ong een jaar geslikt.. en na het stoppen dus met 6 maanden zwanger.. nu helaas minder geluk.. heb ong 8 jaar prik pil gehad.. en heeft 13 maanden geduurd voordat ik überhaupt een menstruatie had. Heb nu zoeen 15 maanden een normale cyclus maar heeft helaas nog niet tot een zwangerschap geleid..
 
Eerste zwangerschap direct na stoppen van de pil actief bezig gegaan. Tijdens deze periode had ik onregelmatige cyclus. Gingen we er héél luchtig in. En na ongeveer 4/ 5maanden daarna zwanger.

Nu voor 2e kindje bezig. Inmiddels al 14maanden pil vrij. En sinds 6 maanden actief bezig voor 2e kindje met nog steeds na 1 jaar onregelmatige cyclus...
 
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Zo te lezen is het heel erg wisselend.
Ik ben heeeeeel benieuwd wat mijn lichaam gaat doen na stoppen met de pil
 
Wat al eerder is gezegd: de antwoorden gaan echt heel erg uiteen lopen en het is altijd net even anders bij jezelf...
Eerste keer na 14 jaar pil met 4 maanden zwanger, voor de tweede 13 maanden de pil geslikt en direct zwanger zonder überhaupt ongesteld te worden. Ik weet dat ik daarmee echt bizar veel geluk heb gehad
 
Terug
Bovenaan