Wanneer zwanger na stoppen pil?

Uhm ik was denk ik binnen een maand zwanger en we wilden nog even wachten ivm bepaalde medicatie van mij. Gelukkig alles goed gegaan. En ik heb zo'n 7 jaar aan de pil gezeten. Dus had ook echt niet verwacht zo snel zwanger te raken. Echt geluk en een zegen dat het zo makkelijk ging.
 
Uhm ik was denk ik binnen een maand zwanger en we wilden nog even wachten ivm bepaalde medicatie van mij. Gelukkig alles goed gegaan. En ik heb zo'n 7 jaar aan de pil gezeten. Dus had ook echt niet verwacht zo snel zwanger te raken. Echt geluk en een zegen dat het zo makkelijk ging.
Wauw! Wat een voorrecht. Inderdaad super snel. Ik ben heel benieuwd hoe het bij mij zou gaan
 
Ikzelf heb er 2 jaar over gedaan om weer een normale cyclus te krijgen na 7 jaar pilgebruik. Ik was toen echter begin 20 zonder actieve kinderwens. Maar het heeft me er wel toe bewogen om er ook niet meer aan te beginnen.

De meeste vrouwen die ik ken die hormonale anticonceptie hebben gebruikt doen er wel een paar maanden tot een jaar over om zwanger te raken.

Grappig genoeg zijn de 2 vriendinnen die een koper spiraal hadden meteen in de eerste ronde zwanger geraakt. En die waren 34 en 37 jaar.

Ik denk dus dat je altijd wel rekening moet houden met het feit dat je lijf weer even moet herstellen na (langdurig) pil gebruik.
Tegenwoordig is het advies ook om 3 maanden gestopt te zijn voordat je het echt gaat proberen.
 
Terug
Bovenaan