Wanneer zwanger worden van 2de kindje?

Ik denk dat elke leeftijd weer anders is. Ik ben nu zwanger en er zit straks 1 jaar en 4 maanden tussen. Het was een verassing en niet helemaal gepland, maar meer dan 2jaar wouden wij er niet tussen.
Het zal vast druk worden maar zie bij mijn broer met een verschil van 2,5 jaar veel jaloezie, ik verwacht dat dit met jongere leeftijd iets minder is. Ik denk dat alles zn voor en tegens heeft.

Onze zoon is 2 weken geleden geboren en onze dochter is vorige week 2 geworden. Tot nu toe goed te doen, maar onze dochter is een vrij makkelijk kind. Ze is erg zelfstandig en vindt alles wel prima, dus dat scheelt! Zwangerschap was wel erg zwaar, omdat ik haar niet mocht tillen vanwege mijn bekkenklachten. Ook dus iets om rekening mee te houden. 

Hoi, mijn kindjes schelen 2,3 jaar m’n dochter is bijna 3 en m’n zoon 9 maanden en ik zelf vind het prima te doen.
nu was m’n zoontje als pasgeboren baby onwijs makkelijk huilde niet sliep alleen maar sliep ook snel door. Waardoor m’n dochter in het begin helemaal geen tijd hoefde te delen met haar broertje.
nu moet ik zeggen dat mijn dochter echt een geboren zus is ze is geen makkelijk kindje ze is heeeeeel intens maar gelukkig ben ik best streng en is ze nog altijd snel onder de indruk van me.
nu m’n zoon wat ouder is is het nog meer genieten hij kan zo lachen om z’n malle grote zus dan smelt m’n hart zodra ze zus smorgens aan ze bedje staat want ze gaat namelijk altijd eerst naar dr broertje dan hoor ik ze samen schateren ? 
ook zegt ze regelmatig ik hou van je broer ik wil nooit meer zonder je pikkemoos ? 
heeeeerlijk! 

Bij ons zit er straks iets meer dan 2 jaar tussen. Bij de 4e ronde was het raak, en eerder werd ik niet ongesteld (borstvoeding). Ik denk/hoop dat het een mooi leeftijdsverschil is.. Ze is nu zo slim en leuk, ben blij dat ik nog alle aandacht voor haar heb. Tegen de tijd dat de kleine geboren wordt zal ze nog weer een stuk zelfstandiger zijn. Ben er reuze nieuwsgierig naar!
Ik wilde het liefst niet een TE groot leeftijdsverschil. Maar je kunt een zwangerschap niet afdwingen. Ben blij dat het bij ons nog zo snel gelukt is! 

Ik ben nu 13 weken zwanger van de tweede en onze dochter is bijna 9 maanden. Ze schelen straks +- 15 maanden. Of het ideaal is moeten we nog zien, maar hopelijk hebben ze straks heel veel aan elkaar ?

Ohh als je er echt voor klaar bent, moet je het doen!! Het zal altijd voor en nadelen hebben. Mijn 2 zoontjes zijn bijna 6 en 3,5jaar , er is soms wel ruzie! Maar het is altijd leuk om ze samen zien spelen of wat dan ook!
Veel succes xx

Wij met 5 kindjes hebben heel wat verschillende leeftikdsverschillen in huis.
En ja elk leeftijdsverschil is weer leuk. Mijn oudste dochters van 10 en 12 zien moederen over hun baby zusje van 1 is geweldig en genieten samen.. En je hebt wat extra handen om te helpen. Maar de meiden met 1 jaar en 9 maand verschil was en is ook geweldig. Ze hebben zoveel aan elkaar.. Nog steeds doen ze ontzettend veel samen net zoals mijn jongens van 1 jaar en 11 maand verschil. 1 dochter en zoontje schelen maar 17 maand spelen samen wat minder maar kunnen wel lkr kletsen over school enz. Dochter blijven zitten in groep 3 dus zitten al een paar jaar in dezelfde groep (niet dezelfde klas).  En mijn zoontjes van 6 en 8 kunnen nog wel lkr gek doen met hun zusje. Oftewel volg je gevoel. 2 jaar verschil is super leuk.. Ik vondt het niet zo reuze zwaar hoor.. Heerlijke leeftijden, je hebt ze alle 2 dan nog lekker om je heen, hoeft nog niet 1 naar school heen en weer te brengen. Het ligt ook per persoon.. Ik merk dat sommige ouders het met 1 a 2 kinderen nog zwaarder vinden dan ik met 5..Heb je je handen nu al vol aan 1 en mis je je vrijheden dan kun je misschien beter even wachten tot de 1ste naar school gaat. Geniet je en vindt je het heerlijk om veel met je kinderen bezig te zijn dan zou ik kiezen voor minder leeftijdsverschil. Hopelijk kun je wat met mijn verhaal 

Hier 16 maanden ertussen en bevalt tot nu toe goed. Ja het is af en toe zwaar, maar dat is het met ieder leeftijdsverschil wel denk ik.
Wel het voordeel dat we 2 erg makkelijke kindjes hebben. 

Terug
Bovenaan