Wanneer zwangerschapskleding?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels 12 weekjes zwanger van ons eerste kindje. Mijn buik begint langszaam aan te groeien en ik merk aan bepaalde kleding dat het niet meer lekker zit.
Ik wil graag wat nieuwe kleren kopen voor de zomer, maar vind het zonde om kleding te kopen waar ik al snel niet mee inpas. Wie heeft er tips voor mij, want ik denk dat het nog te vroeg is om al positiekleidng te gaan kopen?

Liefs Willeke

Ik zou gewoon lekker zwangerschapskleding kopen hoor. Koop anders iest wat nu nog goed zit en nog heel erg kan meerekken. Zelf heb ik ook al zwangerschapsbroeken aan omdat mijn eigen broeken niet meer lekker zitten. En ondanks dat de zwangerschapsbrok nog wat te groot is zit het en stuk prettiger.

Ik zou gewoon inderdaad zwangerschapskleding kopen hoor, helemaal niet te vroeg, het is voor iedereen verschillend, ik liep er zelfs nog eerder in, omdat mijn eigen kleding knelde.

Alice

Hoi,

Ik ben nu zo langzamerhand want positiekleding aan het kopen. Maar je kan ook truitjes kopen bij de H&M die onder je borsten wijd vallen. Of blousjes. De mode is nu toch wel een beetje wijd maar echt zwangerschapsbroeken pas ik nog niet die zijn te groot. Maar ik heb nog wat broekn liggen die iets te groot waren die ik altijd met een riem moest dragen en die draag ik nu.

Ester

Hallo,

Ik ben nog maar net 5 weekjes zwanger maar krijg al geen broek meer dicht. Mijn darmen draaien overuren. Ik denk dat mijn buik ook wel een beetje slapper is omdat dit niet ons eerste kindje is. Gisteren heb ik twee zonnejurkjes gekocht. Niet echt positie maar ze zitten heerlijk.

Petra

Ik zou lekker zwangerschapsbroeken kopen en gaan dragen hoor! Ik liep er al met 10 weken in, omdat mijn gewone broeken gewoon echt niet lekker meer zaten. Je kan nu bijv. iets kopen dat voor nu en een beginnen buikje goed is, dat kan je vlak na je bevalling ook weer aan en als je dan wat verder bent koop je wat ruimere zwangerschapskleding.

Groetjes Paula
23,5 weken

Hoi Paula,

Waar kan je beginnende zwangerschapsbroeken kopen dan. Want ik zie alleen maar die mega broeken zeg maar...

Ester

Hoi,

ik heb wat tunieken en A-lijn-jurkjes (taille-lijn direct onder je borsten)  gekocht, die veel ruimte hebben bij de buik. Die kan ik ook gewoon aan zonder zwanger te zijn, maar mijn buik kan er ook nog een tijdje in groeien... ;-) Erg handig...
Mijn buik begint nu net een heel klein beetje te groeien, (ben 13-14 weken), maar ik heb dezelfde overweging als jij: zonde om kleren te gaan kopen die ik straks niet meer pas. Wat dat betreft koop ik wel een beetje per moment en denk niet vooruit naar ed zomer: in de eerste plaats duurt dat nog best lang en weet ik echt niet hoe groot mijn buik dan is, (en om te voorkomen dat ik dingen koop die ik straks toch niet meer pas...). In de tweede plaats is het maar afwachten wat voor weer het wordt en heb ik geen zin om van alles en nog wat aan zwangerschapskleding in m'n kast te hebben hangen: ik koop het wel wanneer ik iets specifieks nodig heb... Eventueel via internet, als ik de gelegenheid niet heb om het huis uit te gaan, (H&M heeft een beperkte zwangerschapslijn verkrijgbaar via internet, bij wehkamp zul je vast ook wel positiekleding kunnen kopen?)

Maar goed, die tunieken en jurkjes zijn erg handig en als het wat fris is, gooi ik er een legging onder: die rekken voorlopig erg fijn mee, in tegenstelling tot m'n spijkerbroek, :) O, en van die wijde linnen zomerbroeken, (die je normaal aan moet snoeren), zijn ook handig: die hoef je nu gewoon minder ver aan te snoeren...

Terug
Bovenaan