Wanneer.....

Ja ik vroeg me eigenlijk iets af...
Namelijk...
Wanneer is t t beste om gaatjes te laten schieten bij de kleine..
We wouden onze kleine op den duur oorbelletjes in doen maar ja zonder gaatjes is t ni echt wat he hihi...

Ehm, ok misschien klinkt dit heel raar hoor maar wat dacht je van: Op het moment dat ze het zelf wil??

Ik ben zelf in Azie geboren en daar worden meisjes al heel snel behangen met van alles, inclusief gaatjes bij babies. Ik vind dat echt ronduit idioot. Omdat papa en mama het zo mooi vinden? Voor het kind is 't super onpraktisch. (je moet 't goed schoonhouden enneh, ik moest vroeger bij bijvoorbeeld gym altijd mijn oorbellen uit, als het goed is doen onze koters straks heel veel aan 'gym'; leren kruipen, lopen, met andere kindjes spelen)

Ik vind dat je sommige dingen absoluut voor je kinderen moet beslissen, maar zoiets onnoodzakelijks als gaatjes in je oren mag -wat
mij betreft- een kind zelf een keertje beslissen. Als ze 8 is ofzo.

Evje

Het klinkt niet raar evje...
Heb ook geschreven"op den duur"dus t heet niet meteen hup gaatjes of wat,nee zeker niet...
Eerst info kijken van hoe wat waar...
Zie al babys die hebben al heel vroeg gaatjes en daar denk ik van nee das toch eigenlijk niet goed voor de oorlelletjes enz....
Als we t doen dan als we meer weten van beste tijd enz....
Anders laten we t gewoon zitten.heel makkelijk is dat...
Iedereen moet ja zelf weten wat men met de kleine doet van oorbellen of niet maar vind zelf met vijf maand bv wel heel vroeg om t te laten doen....
want sommige kunnen t via via wel laten doen bij de kleine maar das niet onze bedoeling...
Moest eigenlijk met gym helemaal niet mn oorbellen dr uit doen gek he....
Naja we bekijken t wel weer eens...

hey,

hier een mama die toen ze zelf 10 weken oud was oorbelletjes kreeg. Het grote voordeel is dat ik me niets kan herinneren van het schieten, dat ik geen ontstoken oortjes hoefde te verzorgen of wat dan ook, dat hebben papa en mama allemaal gedaan, en ik heb gaatjes die nooit meer dicht groeien. (heb jaren geen oorbellen in gehad, en nog steeds gaatjes) Bovendien staat het hardstikke leuk bij zo'n babietje vind ik.

maarrr.. nu ik zelf mama ben van een dochter, wil ik haar toch liever de keus laten. Manlief en ik (vervent oorbellen draagster, spaar ze zelfs, iedereen die op vakantie gaat naar een ver land neemt dan ook altijd oorbellen voor me mee, zelfs mensen die me oppervlakkig kennen..) hebben afgesproken dat zodra ze zelf begint te vragen naar oorbellen, en ze dit behoorlijk lang vol houdt dat ze ze dan mag. Dus bijvoorbeeld als ze in maart begint met zeuren zeggen "als je rond je verjaardag nog steeds oorbellen wil, dan krijg je ze van mama".

Zodat h et geen impuls is, en ze het wel zelf beslist..

Liefs,

T

Ik sluit me eigenlijk aan bij Evje, ik vind het altijd een beetje zielig, hele jonge meisjes met oorbelletjes. En ik vind het ook absoluut niet mooi. Ik was zelf 11 toen ik gaatjes kreeg, in groep 7, en ik vind dat een mooie leeftijd. Als ik nog eens een dochter krijg (met Diederik zullen we dat probleem (hopelijk) niet krijgen;-) zal ik het zoals Truckerbabe doen. Is ze oud genoeg en wil ze het echt al een langere tijd, dan vind ik het prima.

Mijn dochter kreeg met 11 mnd oorbellen,was even hard huilen(wat voelde ik me rot en slecht)maar daarna was het over ook.2 keer per dag goed schoonmaken (dat ging heel goed)en denk als ze ouder zijn veel moeilijker gaat.en het stond haar heel erg lief.echt van die hele kleintjes waren het hoor.en nooit geen ontstekingen gehad ofzo.dus ik vind zo rond 1 jaar een mooie leeftijd ervoor.
mn zus haar kids mogen pas oorbellen als ze zelf goed schoon kunnen maken zo rond een jaar of 12 bij haar kids dus.zo zie je iedereen denk er anders over.
mn andere zus doet het zo vanaf een jaar of 4 a 5 jaar bij haar meiden.
nu met een jongen erbij hoeft het niet haha,maar mag er nog eens een meisje komen denk dat ik weer rond 1 jaar zou doen
en ja als ze het later niet mooi vinden dan kunnen ze ze toch uitlaten..
liefs jootje

Ik zelf heb oorbellen gekregen toen ik 5 was. Toen gaf ik aan dat ik dit zelf wilde. Ik kan me dus goed vinden in het verhaal van Truckerbabe. Inmiddels heb ik aan beide oren 3 gaatjes, aan mijn rechteroor bovenin nog een gaatje (inmiddels dicht laten groeien, ging steeds ontsteken) en heb ik van mijn 19e tot mijn 23e een neuspiercing gehad.
Ik heb nu ook een meisje en ze mag van mij ook oorbellen, maar ik wacht tot ze het zelf gaat vragen. En het dan geven als kadootje voor bijv. verjaardag is een goed idee. Als een kind het zelf wil zal het ongeveer 4 á 5 jaar oud zijn denk ik.
En piercings mag ze nog lang niet.. Als ze 18 is ofzo, dan amg ze het lekker zelf uitzoeken, haha

Ik snap eigenlijk niet waarom je hier een topic over opent. Doe gewoon lekker wat jezelf wilt toch???

Kindje krijgt het toch niet bewust mee, en later weet ze er al helemaal niks meer van.

Ik weet niet wat ik zou doen. Maar heb het makkelijk, ik heb een jongen..... geen gaatjes dus...

liefs

Terug
Bovenaan