Wanner voor het eerst het hartje gehoord?

Hoi,

ben even nieuwsgierig, :) Ik was al 2,5 week overtijd toen ik pas positief testte. Vorige week was ik bij de verloskundige en zou ik volgens eigen berekening 9 weken zwanger moeten zijn, (heb vanaf vlak voor NOD wat kwaaltjes gehad, dus ik denk van wel), maar er was nog geen hartje te horen.
De verloskundige zei direct: dan zul je vast een week of twee korter zwanger zijn... Maar nu had ik net een vriendin aan de lijn, en zij zei dat ze bij al haar zwangerschappen, (ze gaat bijna bevallen van de 3e) pas bij een week of 12-13 het hartje hoorde.
Beetje tegen alle verwachting in, omdat ze erg slank is, en datzelfde geldt voor mij: heb een erg strakke buik.

Was nu dus even nieuwsgierig: wanneer hoorden jullie het hartje het eerst? En zijn juist de mensen met een strakkere buikwand wat later met het horen van het hartje? :)
Ik ga er voorlopig nog maar mooi even vanuit dat ik 10 weken ben, eventueel misschien een weekje korter als de innesteling lang heeft geduurd, :) Maar komende woensdag weten we het zeker: dan hebben we onze eerste echo, :)

Hallo Rozemarijke,

Het hartje klopt al wel hoor, vanaf een week of 7, alleen kun je het nog niet horen. Je baarmoeder zit nog achter je schaambeen, dat zal er wel mee te maken hebben. Op een echo kun je het al wel zien kloppen trouwens. Ik heb het eergisteren gehoord, toen was ik dik 13 weken.

Veel succes!

Zeeuw Meisje

Hoi Rozemarijke,

Wij hebben afgelopen  woensdag voor het eerst het hartje gehoord. Ik was toen 12w6d. Het was even zoeken, want ze kon het eerst niet vinden (zie mijn topic). Meestal kunnen ze met ongeveer 12 weken het hartje horen. Het is dus niet zo gek dat jij het hartje nog niet gehoord hebt. Het kindje zit dan nog te diep in je bekken. Je hoort dan alleen je eigen hartslag. De hartslag van de baby klinkt als een treintje.

Geen zorgen, komt allemaal goed.

Groetjes,
Nelly.

He, bedankt, :) Niet dat ik me zorgen maakte hoor, :) Maar ik dacht: hmm, balen, dan moet ik straks 2 weken langer door, terwijl ik echt al vanaf het begin me zwanger voelde... Maar goed, zeker gezien m'n slanke postuur ga ik er idd gewoon vanuit dat het kindje nog te diep zit.
Vond het alleen zo gek dat de verloskundige dan direct denkt dat ik 2 weken korter zou zijn, toen had ik even zoiets van: huh? hoezo? Ik voelde me direct al zwanger!
En omdat zij er dus helemaal vanuit ging dat ze wat zou horen, dacht ik: Hoe zit dat dan?
Maar dat is dus allemaal vrij normaal, :) M'n eigen hartslag heb ik idd wel gehoord, maar die gaat zo rustig, dat kan nooit van je kindje zijn, :-D Las ergens anders al dat dat met zo'n 150 slagen per minuut gaat, die van mij zit volgens mij in rust rond de 70 slagen per minuut, dus da's ruim twee keer zo langzaam, :-D
Wat dat betreft kijk ik er wel naar uit hoor, om het hartje te horen, :) Komende woensdag dus de echo, ook supergaaf, maar dat hartje, :-D dat lijkt me ook super, :)

Hai,

Wij hebben het ook vorige week gehoord, thuis met een dop-tone. Toen was ik 12 weken en 3 dagen zwanger. Het is mooi hoor om het te horen! Nog eventjes en dan hoor je het! De tijd gaat gaat snel genoeg, geniet er maar lekker van!

Groetjes miranda

Toen ik voor het eerst bij de verloskundige was kon ze bij mij het hartje meteen horen. Ik dacht toen 11 weken te zijn. Ik kreeg 2 weken later een echo en toen bleek ik 2 weken minder ver te zijn. Dus toen ik het hartje hoorde was ik dus ook 9 weken zwanger!
Ik ben zelf ook gewoon slank en mijn baarmoeder zat gewoon nog achter mijn schaambeen. Ik denk dat ik gewoon geluk gehad heb of misschien dobberde de baby net bovenin mijn baarmoeder rond.

Groetjes,
Els    
12 wkn, 3 dgn.

Terug
Bovenaan