wanner weer vruchtbaar na miskraam?

Hallo Ladys,

Van het maart forum kom ik naar dit forum toe omdat ik afgelopen woensdag een miskraam heb gehad.

Ook al was de zwangerschap niet gepland, ik was er al wel helemaal klaar voor om een tweede kindje te mogen krijgen. We hadden alleen besloten dat we nog een half jaartje zouden wachten met proberen, omdat we met een bouw van een huis bezig zijn er er dus een verhuizing aan komt en ik in een nieuwe functie aan het werken ben gegaan sinds 1 juli. Nu we ons ermee verzoent hadden dat het dan gewoon een extra drukke periode tegemoet zouden gaan ging het helaas dan toch mis. Ik moet steeds maar denken dat ik foute signalen naar mijn lichaam heb afgegeven, dat het daarom niet goed is gegaan... maar ja daar moet ik me niet zo druk om maken.

Maar ja, nu ben ik zo aan het idee gewend geraakt dat ik het liefst nog volgende week alweer zwanger ben!! Weet iemand wanneer je na een miskraam weer vruchtbaar bent?
Volgende week krijg ik nog een echo om te kijken of mijn lichaam het vruchtje goed heeft afgestoten en of e geen lichamelijke reden te zien is waarom het vruchtje is afgestoten. Ik vind dit maar een raar idee, een echo moet eigenlijk iets leuks zijn om een hartje te gaan horen, nu ga je kijken of alles wel echt goed fout is gegaan....bah, maar ja dat hoort erbij.

Ik hoor het graag van jullie als jullie mij verder kunnen helpen.

mvg
Kim

hoi hoi..

in feite ben je gelijk weer vruchtbaar als je een miskraam hebt gehad. alleen kan het zo zijn dat je cyclus iets later op gang komt en je dus ook je eisprong later hebt dan normaal.
met een langere cyclus tot gevolg.

sommige meiden wachten een cyclus af, anderen gaan er gelijk weer voor.
dat bepaal je helemaal zelf!

sterkte en veel succes met klussen!
liefs Carina

Hoi Kim,

Wat erg voor je dat het mis is gegaan.
Ik heb destijds ook een miskraam gehad en ben toen gecurreteerd. Ik ben daarna meteen zwanger geworden van Sven zonder cyclus ertussen.
Ik heb zelfs wel eens opgevangen dat je na een miskraam juist vruchtbaarder bent dan normaal dus............
Succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

volgens mij ben je na een miskraam extra vruchtbaar, ik heb in maart een miskraam met 9 weken gehad en was in mei weer zwanger, helaas is dit na 6 weken weer misgegaan, deze maand even moeten stoppen omdat ik morgen een behandeling moet ondergaan waarbij je niet zwanger mag zijn maar ik hoop het vlug weer te zijn en dat het dan deze keer goed gaat, 3 x is scheepsrecht natuurlijk

veel succes in ieder geval

Ha Kim,

Ik leef met je mee hoor. Ik heb zelf in november 2007 een miskraam gehad van mijn eerste zwangerschap. Ik vond het heel ingrijpend en heb er veel verdriet van gehad.
Wij hebben op advies van de VK 2 cyclussen rustig aan gedaan. Gewoon om het even rust te gunnen en jezelf te laten rouwen. Het mocht wel hoor, maar ik was er heel erg kapot van.
In februari 2008 zijn we weer begonnen en in mei dit jaar had ik een positieve test. Dat was dus best snel weer. Ze zeggen dat je baarmoeder na een miskraam goed doorbloed is en dat je daarom sneller kans hebt om zwanger te worden.
Ik ben nu 17 weken zwanger en alles gaat goed.
Dus als je eraan toe bent gewoon weer proberen, al kan het best wel moeilijk zijn als je toch weer ongesteld wordt. Je weet dat je niet ongesteld zou zijn als alles goed was gegaan.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer zwanger bent. liefs, bloempje

o, ja.... je hebt zelf echt geen schuld aan die miskraam hoor, ook niet als je gewoon een wijntje gedronken hebt. Een miskraam is meestal een celdelingsfout waardoor een miskraam niet te voorkomen is, ook niet zonder stress. En je hebt al een gezond kindje, dus een fout in jullie genen kan het niet zijn. Dus het is de natuur geweest, ook al klinkt dat hard.
Succes met je echo. Bij ons was er nog iets te zien op de echo, waardoor we toch weer hoop kregen, maar 2 weken later bleek er op een nieuwe echo niets meer te zien. Een week later werd ik weer ongesteld. Ik hoop dat het bij jullie zo mag zijn dat je schoon bent het is zo verschrikkelijk spannend.

Hallo

Ik heb vorige week zondag een mk gehad van ons eerste kindje bij 6,3 weken.
Ik vloei nog steeds.. Moet volg week voor controle om te kijken of alles er uit is..
Kijk hier best tegenop, vooral ook omdat mijnman   niet mee kan ivm zn werk.
Nu heeft mn zwangere zusje (26 weken) aangeboden om meemaar dit zie ik niet echt zitten... Ben bang dat het dan te moeilijk word, zij met dr dikke buik en ik met mk..

Hoelang duurde jullie vloeien??
En  myn cyclus was al lang, is ie deze maand nog langer???

Hey Maikesanne,

veel sterkte, niet leuk nee als je zwangere zusje meegaat, dat begrijp ik maar zij kan er ook niks aan doen en wil je wel steunen, misschien anders een vriendin of je moeder?

ik vloeide de eerste keer 10 dagen en moest 6 weken op mijn rd's wachten, de tweede keer met 6 weken zo'n 8 dagen en ik had een normale cyclus, de eerste keer was ik 9 weken misschien dat het daarom langer duurde, die was ook zwaarder, denk wel dat je de komende maanden nu vruchtbaarder bent. Veel sterkte met verwerken

Terug
Bovenaan