wanner weer vruchtbaar na miskraam?

Ha allemaal,

Ik was 6 weken na mijn miskraam voor het eerst weer ongesteld. En behoorlijk heftig ook. Gewoon heel veel vloeien alsof er dan nog extra weefsel afgestoten wordt van na de miskraam.
Na de miskraam heb  ik  10 dagen gevloeid. Maar steeds hele kleine beetjes (in de laatste 6 dagen)  bruin bloed. Echt heel vervelend want je mag dan geen tampon gebruiken. Bij je eerste menstruatie wel weer gelukkig.
daarna was ik wat onregelmatiger ongesteld. Ik was daarvoor vaak heel regelmatig. Misschien dat dat nog door het pilgebruik kwam. Daarna kwam mijn oude cyclus van voor het pilgebruik weer op gang. 1 week over soms anderhalve week, soms maar 3 dagen. Niet erg prettig, maar ook niet extreem. Wel vervelend dus.
Ik was na ongeveer 4 rondes opnieuw zwanger. Of je extra vruchtbaar bent... ze zeggen van wel.....

o, ja..   mijn VK zei destijds dat alle vrouwen die zij kende binnen een jaar terug waren met een gezonde zwangerschap. Dus meerdere miskramen komen wel voor, maar de kans is klein. Ook is de kans klein dat het een genenfout is, wat betekent dat je nooit een zwangerschap zult uitdragen. Dat is nl zo als jij en je partner allebei een genenfout hebben die dominant is bij de baby. Nou en de kans dat jullie elkaar getroffen hebben is zo klein dat je daar eigenlijk helemaal niet bang voor hoeft te zijn. Was ik dus wel..... ik pieker nogal veel..... maar was dus niet nodig.

hoi hoi,

ja ik ben een paar dagen na mijn mk, naar gyn. geweest en die heeft toen nog wat weggehaald ( anders had ik alsnog gecurriteerd moeten worden), en daar zou ik 10 dg van na blijven vloeien.... dat klopte.....toen bef=gon ik na een week heftig te vloeien...bleek dat mijn 1e ong. weer te zijn, maar daar heb ik ruim 2,5 wk van lopen vloeien, kleine beettjes elke keer, maar ja, wel heel erg vervelend!!!! en toen had ik de vorige week echt krampen in mijn linkereierstok,dat deed echt zeer!!! en heb do weer gebeld,en nou blijkt dat dit heel normaal is.....maar als het ma niet over is moet ik dus weer bellen!!!     ik moet over 3 weken op vakantie, en hoop dan toch echt dat ik eindelijk van al dat bloedaf ben......want daar word je een beetje kriegel van!    

dikke kus loreane

Hoi Kim,

Hier nog een Kim. Ook met een gezond kindje en klaar voor de tweede...
Ik heb 2 maandjes geleden een miskraam gehad met 6 weken, en was gelukkig "schoon" bij de controle. Twee jaar geleden ook een miskraam gehad en moest toen na veel ellende gecurrateerd worden. Da's niet leuk!
Maar ik heb zelf 7 weken op de volgende menstruatie mogen wachten, en moet je eerlijk zeggen dat ik wel heel graag zwanger wil worden, maar dat m'n lijf eerst die miskraam moest verwerken. Menstruatie was ook heviger dan de miskraam zelf. Maar ik reageer altijd erg heftig op hormonale veranderingen dus dat was te verwachten.
Nu is het wachten op m'n vruchtbare periode, en gaan we er weer voor. Het is al een keer gelukt, dus de tweede komt ook wel weer goed!
Je moet nooit alleen naar jezelf kijken, er zijn zoveel redenen te geven voor een miskraam.
Misschien was het wel de spermacel, zat er ergens een beschadiging, je weet t niet, en komt er waarschijnlijk nooit achter.
En ik hou mezelf altijd voor dat het beter mis kan gaan als t toch al niet goed is.
Mijn advies is goed naar je lijf luisteren, je weet zelf wel of je ontvankelijk bent, of de boel gaat forceren. En anders wacht je even een menstruatie af, weet je t weer zeker.
En nee, wachten is NIET leuk, weet ik alles van!

Succes! Kim

Dag allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties.
Nu alle hormonen ondertussen mijn lijf uit zijn kan ik weer normaal denken en relativeren. Ik twijfel totaal niet meer aan mezelf en weet zeker dat er voor mij nog wel een tweede kans komt! We gaan er in ieder geval voor!

Kim

Hoi Hoi

Kan je zeggen dat je meteen weer vruchtbaar bent hoor na een miskraam . ik ben telkens meteen zwanger geworden wat 2 keer eindigde in een miskraam ..maar nu de derde loopt goed! pff.... idd ze zeggen dat je beter een cyclus kunt afwachten omat dit makkelijker is voor je telling maar bij een echo kunnen ze dat ook zien ..en wij wilden meteen weer doorgaan ..heb wel veel verdriet gehad hoor mar Life goes on!! zo denk ik er over tenmiste.. nu ben ik zwanger samen met mijn zus dus enk dat het zo had moeten zijn !...neem je tijd je voelt zelf wanneer je er weer klaar voor bent! veel sterkte en succes

dikke kus bloem
26 weken en 1 dag zwanger van een meisje..

hoi,

Na een miskraam ben je niet extra vruchtbaar, maar duurd het vaak iets langer voordat je weer ongesteld bent en kan je eisprong wat later of eerder zijn. Die extra week wordt dan gezien als een extra kans..

Je moet hoe dan ook wachten met vrijen  totdat je geen bloedverlies meer hebt. De een wacht een cyclus af en de ander gaat er meteen weer voor. Waarom de gyn je verzoekt een cyclus af te wachten heeft puur te maken met het berekenen van een volgende zwangerschap. Dus mocht je meteen weer zwanger worden dan men moeilijk kan inschatten hoe lang je dan zwanger bent.

Ik heb 2 miskramen gehad. Na de 1e miskraam heeft het 6 mnd geduurd eer ik weer zwanger was. Na de 2e miskraam was het meteen raak en ben inmiddels 12 wk zwanger.

Het kan dus alle kanten op. Belangrijkste is dat je goed naar je eigen lichaam luisterd.

Succes

Kretzer

Hallo dames, 

Helaas op 27 november een miskraam gehad na 6 weken zwangerschap. Ben alk ben al wat ouder(39), hoop dat het snel weer mag lukken en dat dan de zwangerschap goed zal gaan. Hoor verschillende verhalen, 1 zegt dat je extra veuchtbaar bent na een mk en de ander zegt juist dat het wel weer even kan duren. Wat zijn jullie ervaringen?

Terug
Bovenaan