waren jullie er erg mee bezig

de 1e keer was ik gestopt met de pil, ik werd aan het einde van de maand ongesteld en de maand erop niet meer.

de 2e keer had ik mn spiraal eind april eruit laten halen en ben in oktober zwanger geraakt, dus toch weer een half jaar overheen gegaan.

Wij gingen er van uit dat het wel even zou duren voordat we zwanger zouden worden en waren er dus nog niet zo heel erg mee bezig. Natuurlijk, je denkt er wel aan, maar het was bij ons nog heel ongedwongen (geen ovulatietesten etc.). Ik was ook erg opgelucht toen ik na het stoppen met de pil  gewoon weer  ongesteld werd, wist ik in elk geval dat alles nog werkte (je hoort wel van die verhalen dat het soms wel een half jaar tot jaar duurt voordat de menstruatie weer op gang komt). En dat is ook de enige keer dat ik gemenstrueerd heb, want direct daarna was ik al zwanger! Erg blij natuurlijk, maar ook heel verrast dat het zo snel is gegaan!

Hoi,

ook wij hadden alle geluk aan onze zijde  zijn beide keren direct zwanger geworden. dat
Bij onze dochter waren we er niet echt mee bezig, we dachten; wat komt.. dat komt.

Nu bij de 2e zwangerschap ging het anders. We wilden graag een broer of zus voor dochter en  dus een 2e kindje. We voelden dat er nog zoveel liefde was te geven en besloten voor een 2e te gaan.
Ik ben niet echt een typ die dingen zomaar over zich heen laat komen, dus ik wist direct hoe mijn ovulatie in elkaar stak en kocht voor de zekerheid een ovulatietest. Geduld is niet echt mijn ding zeg maar.
We hebben in de week ons jaarlijks gemiddelde verviervoudigd en een paar weken  later na 8 testen wisten we dat ik zwanger was.
Niks toeval en al helemaal geen romantiek, echt geen aanrader.
Mocht er ooit nog een derde komen, gaan we dit compleet anders doen, want het was niet leuk. Vooral niet in de eerste dagen dat de tests maar negatief bleven.

Ode aan de vrouwen die dit maanden of soms jaren moeten volhouden!

Groetjes Gaby

toen wij eenmaal hadden besloten om ervoor te gaan had ik juist meteen ovulatietesten gehaald en die heb ik dus ook in de eerste ronde meteen gebruikt.
En met succes, want meteen in de eerste ronde was het raak en bleek ik zwanger! Waren we er nu echt mee bezig: ja, we hebben wel op de 'juiste' dagen seks gehad, maar dat was het dan wel. psychisch waren we er helemaal nog niet zo mee bezig. Want wat was nu de kans dat het meteen zou lukken? Dat hadden we dus echt niet verwacht!

Terug
Bovenaan