warm bad?

Hoi
ik heb een vraagje.
ik heb gelezen dat als je zwanger bent je op moet passen met warmte (bv de sauna) nu las ik dat ook langer dan 10 minuten in  een warm bad slecht voor je is, omdat je temperatuur dan te veel stijgt. Ik ben een echte "warmte-junk" en lig het liefst iedere avond in bad om lekker te ontspannen en weer warm te worden. Nu kan ik toch niet al die tijd dat we aan het oefenen zijn en niet weten of ik zwanger ben dat Bad gaan mijden? dat zou voor mij echt niet fijn zijn. Wie weet hier meer van? en als blijkt dat je echt zwanger bent?  
groetjes

Hoi,
Er zal heus wel iets van waarheid in zitten, maar zolang je nog niet weet of je zwanger bent, zou ik het bad niet mijden hoor. Ik heb wel eens gelezen, dat dat vooral geld als je wat verder in de zwangerschap bent.
Ik heb bij alletwee mijn zwangerschappen regelmatig genoten van mijn warme bad. Heb zelfs in bad gelegen toen bij de eerste de weeën niet goed op gang wilden komen. Had ik als tip van de vk gehad. Dan kun je je namelijk helemaal terug trekken en ontspannen waardoor het vaak beter op gang komt.
Groetjes Sil

Hoi,
Ik zou me daar niet druk om maken hoor. Volgens mij is het niet gevaarlijk ofzo, ben bij alle drie mijn zwangerschappen elke week in een heet bad gaan zitten.
Het is alleen als je je er zelf niet prettig meer bij voelt. Als je zwanger bent kun je je warmte namelijk moeilijker kwijt en daarom kan sauna en heet bad oncomfortabel voelen.
Bovendien stijgt je lichaamstemp echt nauwelijks en ook als die wel iets zou stijgen, dat doet het bij ziekte ook en dat is ook niet schadelijk voor het kind.
Dus, gewoon lekker badderen.
Als we dat ook al niet meer mogen! De lijst van verboden wordt elke zwangerschap langer!
Ivy

Hoi,

In bad gaan mag gewoon alleen zorg dat je bad niet warmer is dan 38 graden. Dit heeft de gyn. in het ziekenhuis verteld. En kijk uit met gekke olien. Gewoon met badschuim en 38 graden is geen probleem.
gr.Ing

Een hogere lichaamstemperatuur heeft wel degelijk invloed op je kindje. En Ing heeft gelijk. 38 graden is zo'n beetje de max voor het badwater. Als je het warm krijgt (dus rode wangen en zweten) is je lichaamstemperatuur te hoog. En die van je kindje ook!

Als je een keer ziek bent en koorts hebt is dat ook niet bevorderlijk, maar daar kun je weinig aan doen. Maar iedere week gaan koken in een heet bad is een ander verhaal. Hieronder een stukje uit een brochure die door vk's en gyn's gebruikt worden.

Door het gebruik van sauna of zonnebank kan de lichaamstemperatuur   stijgen. Er zijn studies waaruit blijkt dat dit kan leiden tot afwijkingen,   met name aan het zenuwstelsel.
Ook   koorts kan mogelijk leiden tot deze problemen.
In het algemeen lijkt het verstandig om je lichaamstemperatuur niet teveel te laten stijgen [niet boven 39.0 C wat al ontstaat na 10 minuten in een flink heet bad liggen!]
Door een zonnebank kan ook een zwangerschapsmasker ontstaan of juist verergeren.
Het is dus verstandig om of niet of heel weinig en kort gebruik te maken van zonnebank of sauna

Groetjes, Marisa

hallo,

ik ben nu ruim 8 weken zwanger en ben vandaag naar de sauna geweest. heb dit van te voren natuurlijk wel aan de vk gevraagd en die zei dat dit geen kwaat kon als je maar gewend bent om naar de sauna te gaan. nou vond ik zelf de sauna's niet zo lekker vandaag maar de kruidenbaden en het stoombad wel. het advies van de vk was om goed naar je lichaam te luisteren en als ik duizelig oid zou worden er natuurlijk meteen uit.
warme baden lijkt me juist heerlijk ontspannend en geen probleem!

succes en groetjes m

Hé Ivy,
Ik begrijp je reactie heel goed. Had bij de laatste zwangerschap op een gegeven moment ook zoiets van; Ga wel in een hoekje zitten, net zolang tot de baby is geboren en dan mag ik weer verder met m'n leven.
Maar eerlijk gezegd heb ik me van heel veel dingen niet zoveel aan getrokken.
Groetjes Sil

Terug
Bovenaan