warm bad?

hoi
 mischien gek maar die warmte helpt mij juist
elke keer als ik pijn in mijn onderbuik heb of mij niet lekker voel neem ik lekker een warme douche of bad en gek genoeg is het daarna gelijk over.

succes

Ik heb het aan mijn vk gevraagd en die gaf aan dat je lichaamstemperatuur niet stijgt van een warm bad. Bij een stijging van lichaamstemperatuur heb je nml verhoging of koorts en dat krijg je echt niet van een warm bad. Haar advies, ga lekker in bad als je daar zin in hebt. Dus doe ik dat ook gewoon.

zolang dat bad niet TE heet (alles waar TE voor staat is niet goed) zou ik gewoon lekker in bad gaan hoor als dat jou lekker ontspannen maakt!
Ik loop momenteel bij de fysio vanwege bekkeninstabiliteit en ik krijg juist als advies om de spanning te verlichten en mijn onderstel (om het zo maar even te noemen) even rust te geven om in een lekker warm bad te gaan zitten.
de meeste zwangeren worden alleen iets sneller duizelig van warm water, dus zorg dat het niet te heet is, dat komt ook omdat je een stuk meer bloed hebt als je zwanger bent en je hele bloedsomloop is aangepast op het moment dat je zwanger bent. maar zolang jij je er lekker bij voelt en je niet in te heet water zit kan het echt geen kwaad hoor!

groetjes Liesbeth

mama van Arwen (volgende week 1 jaar!) & 33,3 wk zwanger

Een sauna, warm bad, zonnenbank en infarood, alles mag..... alleen denkt men dat de eerste 12 weken van een zwangerschap dit moet vermeden worden, daar bij dierproeven vele vruchten van dieren afbraken tijdens deze periode.
Zelf hebben we een sauna enz. thuis. Nu ga ik elke week wel 3 keer hierin. Ik ben wel hier aan gewend dus mijn lichaam kan hier goed tegen.  De zonnenbank en infarood kan ik gewoon gebruiken (heb geen last van zwangerschapsmasker) wel moet ik van de gynacaloog mijn buik afdekken met een handdoek ivm de lichtstraling die vrij vel is voor de ogen van ons kindje in mijn buik.
Ook moet je opletten op bepaald gebruik van esterische olieen (verdampend of in bad) zoals jasmijn.... deze kan nl. baarmoeder extractie op wekken.

Succes ermee

groetjes gabri

Hoi Anouck,

Wat je zou kunnen doen is een badthermometer (eigenlijk voor baby's) aanschaffen. Als je de temperatuur tussen de waardes voor een baby houdt (ik geloof ca. 36-38,5 graad, maar dat staat op zo'n badthermometer) dan is er niets aan de hand. Een echt heet bad is niet zo handig.

Overigens zeggen ze bij mijn sauna dat je als zwangere beter niet in de infraroodsauna kunt gaan, vooral in het eerste trimester - die warmte gaat nl. heel diep, en dat is niet goed voor de vrucht. Dit in reactie op de vorige schrijfster.

Badder ze!
~Hilde

Ik ga zelf ook regelmatig in bad hoor, maar ik zorg inderdaad wel dat de temperatuur niet te hoog oploopt. Gewoon temperaturen. Ik vind het ook een fijner idee...

Groetjes, Marisa

Het kan mij niet heet genoeg zijn. Ik zet het bad altijd op 40 graden.

Als ik niet zwanger ben, zet ik hem ook op 40 graden. Terwijl ik helemaal geen kou kleun ben.

Maar ik heb nooit van de vk of elders gelezen dat een heet bad slecht zou zijn voor zwangeren.

Ik ben het zo'n beetje tegengekomen in ieder zwangerschapsboek (o.a. Veilig zwanger) en allerlei bladen over zwangerschap. Ik waag me er maar niet aan...

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan