warm eten vervolg

Hoi meiden,

Laatst was er al een topic over (weet niet meer wie het geschreven had)
Toen waren er veel reacties van kindjes die ook slecht warm aten.
Hoe gaat het nu?
Daniel eet nog steeds geen warm eten, wat het ook is, ook het vlees/worst hoeft hij vaak niet.
Nu werd hij snachts echt vaak wakker de laatste tijd en moest huilen en riep dan au au
We hebben hem de eerste paar nachten laten gaan en namen hem bij ons in bed, toen een nachtje een zetpil gegeven waardoor hij lief ging slapen maar het bleef maar.
Nu denken we dat hij naar is geweest van de trek.
We geven hem s'avonds maar gewoon een boterham, die eet hij wel op, en pap toe en nu is het huilen snachts ook over.
Overdag geven we hem nu wat meer fruit.
Hoe lossen jullie het niet willen eten op?

Liefs Marina

Bij ons is het avondeten ook vaak een probleem. We geven dan voor het slapen gaan nog een bord pap. Ik ga daar niet moeilijk over doen, werk nl ook nog 4 dagen in de week, heb mijn nachtrust hard nodig. Geven we niks dan wordt ze ook altijd wakker s'nachts. Ong 2 keer in de week krijgt ze een potje eten, die vindt ze nl wel lekker en dan krijgt ze in ieder geval die vitamines ed binnen. Bij ons worden er wel vaak ovenschotels en pasta's gegeten want die gaan er goed in!
Zelfs patat en pannenkoeken vindt ze niks aan. Alleen frikandel maar daar mag ze maar een halve van ivm gevoelige darmen.

Het avondeten gaat nu weer redelijk, gister patat ging super ;) Overdag eet meneer goed, dus ik maak me niet echt druk om het avondeten, maar hij wordt er ook niet wakker van gelukkig.

Onder het eten is hij ons wel vaak aan het uit testen, dat zie je gewoon aan z'n koppie. Maar wij geven daar niet aan toe en geven er ook geen aandacht aan. De laatste tijd is de regel, geen eten, dan ook geen toetje!

Nina eet eigenlijk wel goed, de ene keer wat beter als de andere keer, maar toch. Wij wisselen wel af. bijvoorbeeld Macaroni-aardappels-rijst-aardappels-aardappels -zaterdag patatdag en zondag soep met lekkers dag. En ik probeer dan ook nog te zorgen dat er of vlees is dat ze lekker vinden of groente die lekker vinden, weet ik zeker dat ze altijd iets eten, hahahha!En dan mogen ze ook nog kiezen: eten wat de pot schaft of een boterham.... Niet eten is niet eten, doen we niet moeilijk over, toetje hoort bij ons bij de maaltijd die krijgen ze altijd wel aangeboden. Als ze honger/trek hebben eten ze wel hoor, wij hebben het liever gezellig aan tafel met 3 kinders!

Hoi,

Myrthe eet nog steeds slecht. Penne (macaroni) eet ze wel en vaak ook wel dr vlees (ze krijgt de helft) en verder weigert ze nog steeds.
Ze wordt niet wakker 's nachts, sterker nog, ze slaapt vaak van 19.00u tot 9.00u dus hongergevoel heeft ze ook niet.
Ik geef haar multi vitaminen en mineralen om het meeste op te vangen. Komt vanzelf wel. Soms vervelend, maar is niet anders.
Patat lust ze niet, pannenkoeken en poffertjes is ze ook niet echt dol op.

Daniel is hier nooit gek geweest van warm eten, maar nu echt helemaal niet.
Wat we ook eten, patatjes, pannekoeken, gehaktballen, groente... pasta... hij eet het niet en speelt er alleen maar mee, als je het in zn mondje wil doen dan doet hij zn handje voor zn mond en maakt met zn hele lichaamstaal duidelijk dat hij het niet hoeft.
Nu krijgt hij dus s'avonds brood.
@reneke; wat voor multi vitaminen geef je dan?
Het lijkt me wel wat...
Bambix, vla, yoghurt, fruit gaat er wel allemaal in, dus dit word dan ook trouw gegeven.

Liefs Marina

O ik zie maar weer dat ik vreselijk bof! Ik baal altijd dat Zoë geen pasta of rijst eet Zoë wil alleen maar groente aardappels en vlees! Hopen dat dat ook zo blijft! Succes ermee! Lijkt me een drama.

Groetjes Kim

Hoi!

Ook hier een slechte avondeetster.
de P's gaan er goed in, maar groenten en aardappelen.... echt niet!
2 happen, dan schuift madam het bord van haar tafeltje af en zegt: klaar!
Toetje eet ze wel elke dag.
Fruit gaat ook erg goed, maar zelfs worteltjes knagen als een konijntje helpt hier niet om er groenten in te krijgen.

@ Irene: welke vitamines geef je Myrthe?

Liefs Monica

Terug
Bovenaan