warm eten vervolg

@ marina,

Ik geef multivitaminen van huismerk van de apotheek. Die waren hier nog geen €4,- terwijl die van het merk Centrum ruim 10 euro duurder waren.
Dan is de beslissing snel gemaakt. En zo krijgt ze toch alle vitaminen en mineralen binnen.
Brood eet ze wel goed en verder ook alles wat los en vast zit, alleen warm eten liever niet hahahaha.
Ze krijgt na eten altijd toetje en verder maken we er geen drama van.
Zo lang ze maar niet met dr eten speelt of ermee gooit, iets wat erg favoriet is.

Laura heeft ook favorieten, is bijvoorbeeld helemaal gek van boontjes. Die eet ze al tijdens het koken (boontjes uit pot zijn al gaar tenslotte). Wat ze niet lust krijg je er ook niet in, wel eet ze altijd toetje, ook als ze niks gegeten heeft. Hebben jullie gisteren de Keuringsdienst van Waarde gekeken? Ging over potjes eten, Olvarit a la Carte enzo. De meeste koks waren het erover eens dat je ze beter gewoon mee kan laten eten ipv gepureerd voedsel waarvan je niet met zekerheid kan zeggen waar het nou naar smaakt. Zelfs de mevrouw van Olvarit kon niet vertellen wat ze op dat moment at! Ik wil wel wat meer verschillende groentes gaan introduceren, dat aten we niet omdat mijn man een tijdlang met zijn smaak zat waardoor alles vies smaakte bij hem, dat gaat nu beter gelukkig.

Wel nog een vraagje: Laura voelt eerst of iets heet is en als het te warm is volgens haar eet ze het niet, ook niet als je alsnog gaan blazen oid. Als het zonet heet was is het nu toch nog heet? Hoe gaat dat bij jullie?

Hier vooral een slechte brood- en fruiteter. Warm eten gaat redelijk, ze probeert altijd wel wat. Ze is vooral gek op rijstgerechten. Leah wil wel altijd zelf eten, dus vaak ligt de helft naast haar stoel :-(
Wat soms nog wel eens wil helpen bij slechte warme maaltijd eters is het patroon omdraaien: tussen de middag warm eten aanbieden en 's avonds gewoon lekker brood en/of pap.
Ik ben ook niet zo'n fan van potjes Olvarit (of welk merk dan ook), omdat het inderdaad een gepureerd goedje is, maar toch maak ik er soms wel gebruik van: als Leah een paar dagen echt slecht heeft gegeten of als we op pad gaan.

hier gelukkig een redelijk goeie eter
alleen groente is soms moeilijk dan zegt ze nee en dan blijft t nee
maar over t algemeen eet ze eigenlijk alles
maar vooral pasta's zijn favoriet
brood eet ze alleen als ze t kan dopen in choco/thee hahahahaha

potjes eet ze gelukkig helemaal niet is bah zegt ze dan

floor eet ook met de pot mee ( wel helemaal gepureerd )

Ik heb dan een hele makkelijke eter!
Quinten eet echt alles.
als ik al bezig ga met aardappels schillen moet hij al een stukje rauwe aardappel.Dit geef ik hem dan ook. alles wat je rauw kan eten aan groente ed krijgt hij een stukje van.
champions eet hij zelfs rauw.
moet ik zelfs hem wegsturen omdat hij anders en heel bakje leeg eet.
warm eten gaat erg goed maar is ook een tijd geweest dat het iets minder ging.
overdag mag hij 2 stuks fruit en gewoon zijn brood.(slaat hij ook wel eens over) krijgt dan s`middags iets extra`s.

Daniel hoeft het ook niet als het in het begin heet aan voelt.
dan blijft hij wijzen en auw roepen, dus we geven alles zowat lauw haha
Als de bambix te heet is, hoeft hij het ook niet meer.
Liefs Marina

hier een redelijke eter hij eet altijd een paar hapjes, maar dat vind ik niet eerg. ik doe de aardappels in kleine stukjes en die eet hij met zijn handje.. de broccoli ook wel maar groenten zoals prei enz. moet toch met de vork of lepel.. meestal lukt dit aardig zelf maar ik moet hem ook wel eens helpen.. mama heppen? haha.. ik moet zeggen dat hij graag groenten lust waar saus over zit zoals dus broccoli,prei,bloemkool enz... pasta's en rijst waar wij dol op zijn lust hij gelukkig ook! al eet hij niet altijd zijn bord leeg maar dat vind ik echt niet erg.. meestal schep ik het eten eerder op voor hem zodat het iets af kan koelen..anders wil meneer het ook niet eten. verder een redelijke eter.. de ene keer beter als de andere keer.. maarja.. dat hoort bij de leeftijd.;)
succes met jullie niet eters!

Liefs, CHristien

hier gaat het gelukkig weer helemaal goed. ze eet weer goed, blijft savonds zittenin der stoel en ze weet dat als ze goed heeft gegeten, ze sesamstraat mag kijken. (jaaa chantage hihihihi)
werkt goed hier nu.

liefs, do

Terug
Bovenaan