warm kraanwater voor flesvoeding ???

Wie weet of het veilig en gezond is om flesvoeding met gewoon warm kraanwater te maken ??

Tot op heden deed ik of koud kraanwater in de magnetron of ik kookte water. Maar mn zoontje is nu 5 maanden en ik heb eens ergens gelezen dat als je het direct gebruikt je ook gewoon warm water uit de kraan mag nemen om flesvoeding te maken.
Klopt dat ?

Groetjes Agnita (mv Jesper 25-01-2005)
 
Hoi,

Het is geen enkel probleem om kraanwater te gebruiken.
Het zou zelfs beter zijn dan bronwater. Kraanwater wordt op zoveel punten gekeurd en moet aan zo'n strenge eisen voldoen. Meer dan bronwater.
Ik gebruik sinds mijn dochter 6 maanden is flesvoeding die ik maak met kraanwater.
Wel neem ik bronwater mee op vakantie bijvoorbeeld.

Groetjes
 
Hoi,

Voor mijn zoontje (9,5 maand oud) gebruik ik koud kraanwater en maak dit dan warm in de magné. Ik heb ergens gehoord dat warm kraanwater meer bacteriën bevat, maar dit weet ik niet zeker.

Greotjes Marieke
 
Hoi,

Warm kraanwater moet je NIET gebruiken; het is echt beter om koud kraanwater te koken of op te warmen in de magno. In de waterleidingen zitten wel eens bacteriën die daar lekker kunnen groeien vanwege de warmte. Bovendien bevat warm kraanwater vaak te veel metalen. Zelfs voor volwassenen is het beter om geen warm kraanwater te drinken. Ook moet je geen koud kraanwater gebruiken als je in een oud huis woont, waar de leidingen nog van lood zijn. In andere gevallen  schijnt koud kraanwater in Nederland inderdaad van goede kwaliteit te zijn.

Groetjes,
Miek  
 
Sorry, ben beetje opstandig. Volgens mij is het water hier in Nederland echt heel veilig. Zou allang niet meer leven, en mijn dochter ook niet, als warm water uit de kraan kwaad kan.
Ik word soms erg moe van moeilijk gedoe. Gewoon hygienisch zijn en niet te neurotisch worden, lijkt me.
 
Hoi,

Zoals je leest, iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik kook water in de waterkoker en gebruik het afkoelde water voor de fles en warm het dan 20 seconden in de magnetron op en doe er daarna melkpoeder in. Eigenlijk is het kolder want hier kunnen ook bacterien ed bijkomen maar ik woon ook niet in een steriele omgeving. Als ik een dag op pad ben dan gebruik ik gewoon kraanwater voor de fles. Voor de diksap gebruik ik ook koud kraanwater. Mijn meissie doet het er prima op en ik ook trouwens.
Als je goed naar de verpakkingen kijkt, raden ze het gebruik van de magnetron af maar die gebruiken we ook massaal. Succes met je keuzes.
 
Hi

je moet nooit warm water uit de kraan nemen, ook niet voor jezelf, gewoon koud water en dan opwarmen in de magnetron.

ik heb in het begin wel gekookt water gebruikt (en afgekoeld daarna opwarmen magnetron). Vanaf 5 of 6 maanden gebruikte ik gewoon kraanwater en dat opwarmen. Je kan het ook meteen uit de kraan geven, in nederland is kraanwater schoon, tenzij je een oud huis hebt met loden pijpen.

groetjes,
lia
 
Niet om het een of ander hoor, maar als je er zo opstandig van wordt en schijnbaar toch zeker van bent dat het veilig is om warm water direct uit de kraan te gebruiken, waarom stel je de vraag dan eigenlijk?
Je moet wel in kunnen calculeren dat mensen er een andere mening op na houden dan jij.
Overigens gaat het hier niet om een mening maar om een feit. Warm water direct uit de kraan KAN idd gevaarlijk zijn, vanwege bacterie-groei etc.
Ik doe het zelf niet, gewoon kwestie van geen onnodige risico's nemen. Daar is niks tuttigs aan lijkt me.
 
Terug
Bovenaan