warmte in huis

Hoi meiden,

Bij ons in huis is het best warm, het is nu 27 graden in de woonkamer en boven nog warmer.
Alles dichtdoen met gordijnen enzo heb ik al gedaan, nu zitten we te dubben over airco in huis.
Heeft een van jullie airco in huis?
En wat voor merk, en wat voor soort dan?

Iemand nog andere tips om het te laten afkoelen want het is onderhand niet lekker meer.
Manlief kan al helemaal niet tegen hitte en vind 22 graden al te heet en daniel is er ook helemaal door van slag en klierig,

liefs Marina

Hoi Marina,

Heet he? En dan is het hier beneden, rond de 23-24 graden. En boven boven de 25, weet niet hoe warm (de thermometer die daar ligt, stopt bij 25 graden...).
Ook wij hebben zitten kijken naar airco, maar vind het best een aanschaf, terwijl ik niet verwacht hier 10 jaar te wonen.
Wat bij ons hielp, was screens beneden. Dat scheelde echt wel zo'n 5 graden (beneden dan).

Ik ben benieuwd of anderen tips voor airco hebben. Ik lees mee!

Sterkte!

Jannetje

Wij hebben hier beneden 3 'tafel'modellen ventilatoren staan, bij de bank 2, op bijzettafeltjes en eentje op de eettafel en o ja eentje in de keuken.Het is hier heerlijk overdga, totaal niet heet binnen.Houd natuurlijk wel de gordijnen de hele dag dicht.Boven is het snel warm, maar ik doe de gordijnen dan ook iet helemaal open.De ramen wel, de rolgordijnen helemaal omhoog maar de gordijnen dus niet helemaal open.De zon staat 's morgens hier achter op het huis en zo trekt hij over de huis heen naar voren gedurende de dag, dus 's middags gaan de gordijnen boven aan de voorkant bijna helemaal dicht.
Enfin, ik raad je ventilatoren aan.Heb ze nu 3 jaar, waren 30 euro per stuk bij de Gamma, en ze staan de hele dag op de hoogste stand aan, geen last van de warmte hier dus...
Groetjes Roos.

Ons huis heeft een plat dak, dus het is boven heeel erg warm. Beneden valt het bij ons nog wel mee. Wij hebben wel een airco. En ik ben zooooo blij dat we dat ding toen gekocht hebben. We hebben toen( 3 jaar terug) vis een kennis eentje gekocht. Dus merk enzo kan ik je helaas niet vertellen. Vlak voordat Yordi en Quinn op bed gaan even de airco aan en voordat wij naar bed gaan ook. En dan is de nacht best goed vol te houden. Wat ik ook veel heb gelezen is, als je een plat dak hebt, om dan water op je dak te sproeien.
Succes met de warmte.

Liefs marielle Yordi 16-01-2008 en Quinn 26-03-2010

dankjewel voor jullie reacties,
nu hoorde de buurvrouw weer via haar moeder en die weer van iemand de tip '
dat je een ventilator op een bak ijs moet zetten en dat dit dan werkt als de meest goedkope airco's waar je ijsblokjes in moet gooien.
Wist zelf niet dat je daar ijsblokjes in moest gooien maar jah, alles valt te proberen dus heb gisteravond 2 grote bakken water ingevroren en ga vandaag op zoek naar een ventilator (aangezien we die nog niet hebben)
Maar jah, dat zal wel moeilijk zoeken zijn, aangezien de meeste mensen die nu graag willen hebben, maar ga mn best doen!

Ons huisje ligt met de voorkant op het zuiden, we hebben daar aan de buitenkant geen zonneschermen omdat ons huisje direct aan de stoep/straat ligt en het stoepje maar halve meter is en dan de vrachtwagens al voorbij komen, hihi, en zou beetje zonde zijn als zo een er met mn zonnescherm vandoor gaat.
Rolluiken is ook geen optie die zijn verder op in de straat helemaal ondergeklad door jongelui met grafiti.
Dus vandaar dat het beetje warm is nu.

Nou meiden, ga eens rondkijken voor een ventilator,
veel succes vandaag
liefs Marina

Wij hebben ook een ventilator staan en daarmee is het goed uit te houden in huis, het is hier beneden 25 graden. We hebben ook een mobile airco, maar die staat op zolder, die gebruiken we niet.
Voor we in dit huis woonden, woonden we in een flat op de bovenste verdieping met plat dak. In de kamer van Emma werd het 38 graden, toen gebruikten we de aico veel. En dat was ook wel nodig.

nou meiden, inmiddels staat de ventilator al vanaf 11 uur aan met een bak ijs ervoor maar het scheelt tot nu toe maar een halve graad,
op het ogeblik is het nu 26 graden hier binnen.
Nog best warm dus,
maar jah, buiten hebben ze 33 graden opgegeven hier dus is het hier dan al wel een stuk koeler.

liefs Marina

@jannetje, we hebben nog al last in de weekends van hangjongeren en uitgaans jongeren die door de straat komen en die maken de boel stuk, dus vandaar dat we er niets aan de buitenkant hebben hangen,
ook de bloempotten naast de voordeur en bij de buren het uithangende naambordje zijn al gesloopt.

Terug
Bovenaan