Was-adviesje :-)

Hoi meiden

M'n verlof is deze week ingegaan, dus ik ben begonnen met wassen. Alle kleertjes zijn ondertussen gewassen (met Neutral wasmiddel natuurlijk ) en liggen gestreken in de kast. Nu heb ik alleen in mijn enthousiasme ook het dekentje van het wiegje gewassen. Dit is zo'n heerlijk zacht dekentje   van 100% katoen (van de Prenatal). Ik heb 'm in het fijn-wasprogramma op 30 graden gewassen en niet in de droger gedaan, maar toch is dat heerlijke zachte er nu helemaal af! Het is eerder een soort stijf lapje geworden!

Heeft iemand van jullie misschien een tip hoe ik 'm weer zo lekker zacht kan krijgen? Misschien toch wel in de droger doen ofzo? (op het etiket staat 30 graden / niet strijken)

Hopelijk heeft iemand van jullie een gouden tip!

Thanks en groetjes,
10e (35.5 weken zwanger)

Hallo, ik heb een stand op mijn droger dat gewoon opfrissen of luchten is. Daarmee word het allemaal wat soepeler. En heb zelfs een knop erop zitten dat je dan nog lage temperaturen kan doen ook. Misschien moet je ff kijken, of gewoon heel kort in de droger doen. Mijn shirtjes of broeken (ivm mijn lengte) gaan ook niet in de droger, maar ik doe ze idd ff in de droger en dan hang ik ze op. Want dan zijn de ergste kreukels er ook uit en hoef je niks tot amper te strijken. Dus twee tips, hahah.

Succes! Groetjes Nathalie

Als een dekentje gewassen is wordt het nooit meer zo lekker zacht als het was. In de droger wordt het wel  wat zachter. Het staat ook op de verpakking van de dekentjes.

Oh jammer is dat he, het nieuwe is er dan helemaal af en je krijgt het niet meer zo lekker zacht als het was. Ik heb om die reden mijn wiegdekentje gewoon maar niet gewassen. Hopelijk is dat niet schadelijk voor de baby maar er zit natuurlijk een lakentje tussen de beeb en de deken straks. Misschien weet de kraamhulp het wel. Dan wassen we de handel als ze denkt dat het niet goed is maar oeeee wat is dat dekentje mooi en zacht haha. Wil het graag zo even houden nog.

Iedereen succes met wassen en drogen en strijken he!

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb het dekentje inderdaad in de droger gedaan, op een korte en niet al te warme stand. Hij is nu een stuk zachter, maar ik denk inderdaad ook dat 'ie wel nooit meer zo lekker zacht zal worden als hij eerst was.
Ach ja.. weer wat geleerd

Groetjes, 10e

ha meiden, ik kreeg de gouden tip van om nieuwe kleertjes eerst te doordrenken ik koud water. Dan krimpen ze niet gelijk bij de eerste wasbeurt. Er zit uit de fabriek vaak eoa coating op waardoor het bijna niet nat wordt maar dan krimpt het wel in de warme was. Door het eerst eventjes helemaal nat te maken met koud water was je het daarna helemaal schoon.
Ik was altijd alle nieuwe textiel voordat ik het ga gebruiken.

ps. Eerst weken ik koud water werkt ook goed tegen bloedvlekken .

Terug
Bovenaan