Was het mijn menstruatie?

<p>Hallo dames,</p><p>Even een vraagje in de hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alle ervaringen zijn meer dan welkom. </p><p>Om even te beginnen. Ik ben ong. 1,5 jaar geleden gestopt met anticonceptie omdat ik de pil niet meer goed kon verdragen nadat ik een mirena heb gehad. Vrij snel kreeg ik een heel regelmatige cyclus van 33 dagen. Ik kon de klok er eigenlijk altijd op gelijk zetten m.u.v. oktober waar ik na een vroege miskraam 1 langere cyclus heb gehad. Dit was volgens de gynaecoloog ook niet heel gek. Erna herstelde zich dit ook vanzelf terug naar 33 dagen. </p><p>Om terug te komen op nu. Ik heb 15-4 mijn ei gehad. Dit heb ik ook duidelijk gevoeld en bevestigd met een ovulatie test om er zeker van te zien. (In mijn vruchtbare dagen dus geklust) Normaal ben ik erna echt stipt 14 dagen later ongesteld. Voor het eerst had ik al voor mijn menstruatie last van een beetje bloedverlies. Voornamelijk bij het afvegen (sorry voor details...). De dag erna was het iets van bruinverlies en heb heel kort wat donkerrood bloedverlies gehad. Al met al heb ik maar 1 inlegkruisje hoeven te gebruiken. Na het bloedverlies heb ik nog 1 dag met afvegen weer wat licht roze gezien. </p><p style="background-color: transparent; color: #333333; font-family: Georgia," times new roman","bitstream charter",times,serif; font-size: 16px; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; line-height: 24px; max-width: none; min-height: 0px; orphans: 2; text-align: left; text-decoration: none; text-indent: 0px; text-transform: none; -webkit-text-stroke-width: 0px; white-space: normal; word-spacing: 0px; word-wrap: break-word; margin: 16px 0px 16px 0px;">Nu is dit bloedverlies voor mij heel gek, zo heb ik dit normaal ook niet gehad. Ik ben vanaf het begin eigenlijk direct 2 dagen heel hevig ongesteld waarna het iedere dag een beetje minder wordt. <br style="background-color: transparent; color: #333333; font-size: 16px; line-height: 24px; max-width: none; min-height: 0px; word-wrap: break-word; margin: 0px;" />Mijn menstruatie duurt ongeveer 4/5 dagen normaal gesproken. </p><p>Nu heb ik kort voor mijn nod, die afgelopen zondag zou moeten zijn wat lichte mogelijke ''zwangerschaps symptomen'' gekregen. Ik begon last te krijgen van van gevoelige/pijnlijke borsten en tepels en werd enorm misselijk, vooral ' s ochtends maar op een gegeven moment ook vaker gedurende de dag. Sinds het weekend wat steekjes in mijn onderbuik en richting mijn liezen. Met vlagen ook wat duizelig geworden, vooral gisteren ineens. Klachten nemen ook niet af en lijken zelfs steeds een beetje heviger te worden. </p><p>Nu wil ik er niet direct van uitgaan dat deze symptomen ook echt een zwangerschap betekenen, maar het valt me op dat ik me duidelijk anders voel dan normaal. Normaal zou bij het begin van mijn menstruatie ook mijn klachten weg als ik al klachten heb. <span style="display: inline !important; float: none; background-color: transparent; color: #333333; font-family: Georgia,'Times New Roman','Bitstream Charter',Times,serif; font-size: 16px; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; line-height: 24px; orphans: 2; text-align: left; text-decoration: none; text-indent: 0px; text-transform: none; -webkit-text-stroke-width: 0px; white-space: normal; word-spacing: 0px; word-wrap: break-word;">Ik heb wel een testje gedaan al, deze was negatief op dinsdag. Toen ik terug ging denken testte ik in oktober ook pas 5 dagen na mijn nod positief. </span><u></u></p><p>Om dan maar met mijn vraag te komen. Moet ik er maar vanuit gaan dat ik ongesteld ben geweest al voor mijn nod? Of zou er toch nog een kans bestaan dat het wel een zwangerschap zou zijn maar dat ik misschien gewoon langzaam HCG aanmaak. Zou het lichte bloedverlies toch wel een vroege miskraam misschien kunnen betekenen of heb je dan echt meer bloedverlies? (ik had in oktober ook echt veel meer verlies dan nu). </p><p>Sorry voor de veel te lange post, hopelijk is het een beetje duidelijk. Ik hoop dat er iemand is die dit misschien ook meegemaakt heeft vandaar dat alle ervaringen welkom zijn! </p><p>Alvast bedankt :) </p>
 
ik heb sinds maandag ook last van licht bloedverlies, alleen tijdens het afvegen. bij mij is het wel roze achtig. is het ook bij jou zo dat dit alleen na het plassen is? bij mij wel, heel verwarrend! ook nooit gehad.
 
Bij mij is het ook alleen na het plassen bij het afvegen geweest inderdaad. Zo tussendoor had ik nergens last van met uitzondering van het kleine beetje bloedverlies wat ik gehad heb in het inlegkruisje.. 
Wanneer is/was jou nod? 
 
Hey Sharonam,
zou best een innesteling geweest kunnen zijn. Zit beetje in hetzelfde schuitje als jij. Week voor NOD wat bruine afscheiding gehad, was echt maar 2 dagen een heel klein beetje! Nu 6 dagen na NOD nog steeds niet ongesteld maar gisteren nog steeds een witte test. Snap er niets van want ook al sinds juli 2017 heel regelmatig ongesteld. Nu sinds 2 dagen met vlagen misselijk en soms ook gewoon ineens ff helemaal niet lekker dan ga ik al bijna over Mn nek voordat ik maar een hap eten genomen heb. Vandaag voel ok me opzich wel gewoon weer goed en helemaal nergens last van. Ga er morgen maar weer een test tegenaan gooien, wordt hier mega onzeker van en wil toch wel graag duidelijkheid. Denk dat ik als de test negatief is maar gewoon de huisarts ga bellen.
wanneer ga je weer testen? 
 
Hi kimbly
Ja ik twijfel dus enorm. Vroeg me ook echt af of het niet te laat is voor een innestelingsbloeding. Ik had het namelijk pas 3 dagen voor mijn nod. Vandaar dat ik ook nog altijd rekening houd met een menstruatie alhoewel dat dan niet zou zijn hoe ik het gewend ben. 
Ook mijn klachten zouden bij een menstruatie normaal weg zijn maar dat is nu dus ook nog niet. 
Vandaag ook wederom weer klachten. Gek he hoe het lichaam ineens zo tegenwerkt. 
Ik probeer me met testen nu wel echt even in te houden. Aangezien ik vandaag 4 dagen op rij moet werken wil ik pas na het weekend weer testen als ik dan nog klachten heb. Vanaf maandag wilde ik weer starten met ovulatie testen (vind die zekerheid toch altijd wel heel fijn dat ik mn ei gehad heb) voor de volgende ronde namelijk dus vantevoren eerst nog een zwangerschaps testje. 
Hoop in ieder geval voor je dat hij voor jou positief mag zijn, laat je nog wat weten? :)
 
oh meiden ik heb precies hetzelfde! ook een 2 dagen bruine afscheiding bij het afvegen 3/4 dagen voor NOD en daarna niks meer! Laten we elkaar op de hoogte houden :)
 
mijn nod is maandag/dinsdag dus ik vond het bij mij ook veel te laat voor een innesteling! hopelijk mag het goed nieuws zijn voor ons allemaal!
 
x-Marina, vervelend zeg. Heb jij ook al getest?
Ik heb eens gehoord dat een ovulatie ook weer positief worden als je zwanger bent. Weten jullie hier iets van?
 
 
Terug
Bovenaan