Wasbare luiers

Hai,

Ik ben nu zwanger van ons eerste kindje en in mijn zoektocht naar alles was we nodig hebben stuitte ik natuurlijk op luiers. Bij mij in de buurt zijn de wasbare luiers steeds meer een ding. Ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee. Zijn hier mensen die het dit gebruiken of geprobeert hebben? Wat was jullie ervaring?

Liefs

Wij hebben wasbaar gedaan tot een maand of 14. Het is zeker gewoon heel goed te doen. Wij hebben het vanaf de geboorte gedaan.
Het enige nadeel vond ik dat de kleertjes voor baby's gemaakt zijn op de slanke pasvorm van wegwerpluiers. Wij hebben een zoontje en mocht je ervoor gaan, dan adviseer ik je bij deze alvast de broekjes van Feetje met de hoge tailleband. Deze zijn en modieus en zitten goed om de luiers.
Wij zijn met 14 maanden gestopt, omdat de plasjes toen groter werden en hij dus steeds zulke grote plasjes deed, dat hij direct doorlekte. Ik heb alles nieuw gekocht voordat hij geboren werd en ik heb alles dus op Marktplaats gezet. Mocht je interesse hebben (ik heb meer advertenties staan):
https://link.marktplaats.nl/m1667080001?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons_seller

Wij hebben ze na de kraamweek een week gehuurd en grepen net iets te vaak mis omdat ze dan niet op tijd uit de was waren. De opa's en oma's zagen het ook niet zo zitten (die vangen 2 dagen op), dus toen besloten het niet te doen. Heb kennissen die er erg blij mee waren. Ik was in elk geval blij dat we ze eerst gehuurd hadden, bij ons paste het niet.

Ik heb vanaf de kraamweek wasbare luiers gebruikt. Ben heel tevreden!
Ik kan je aanraden om goed te kijken naar wat voor soort je wilt. Wij hebben 2-delig, dat is een voorgevormd onderluier  met een waterdicht overbroekje er overheen. Voordeel is dat het het meest lekvrije systeem is en je kan de overbroekjes tussendoor even luchten en dan een paar keer gebruiken. Nadeel is dat het aantrekken 2 handelingen zijn.